تجمع اعتراضی کارگران آبفا در اهواز

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: جمعی از کارگران پیمانکاری اداره آب و فاضلاب اهواز صبح امروز در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق معوقه خود در مقابل ساختمان اداره آب و فاضلاب غرب اهواز تجمع کردند.

نماینده کارگران معترض گفت: صبح امروز سه شنبه (۷ بهمن ماه) جمعی از کارگران پیمانی آبفای اهواز که تحت مسئولیت شرکت پیمانکاری «پرتو داچک» کار می‌کند در اعتراض به تعویق ۴ ماه حقوق و پرداخت نشدن ۵ حق بیمه‌شان به سازمان تامین اجتماعی دست به تجمع زدند.

این کارگر که نخواست نامش فاش شود ادامه داد: معوقات بیمه‌ای کارگران مربوط به ماهای فروردین، مرداد، آبان، آذر و دی ماه سال جاری است. به گفته وی، از یکسال پیش دستمزد و بیمه کارگران پیمانی به صورت نامنظم پرداخت می‌شده است، به همین دلیل این وضعیت کارگران آبفا و خانواده‌های‌شان را دچار مشکل کرده است.

او همچنین تصریح کرد: شرکت پیمانکاری «پرتو داچک» در حال حاضر به عنوان آخرین پیمانکار آبفای اهواز از مرداد ماه مسئولیت حدود ۳۰۰ کارگر را به عنوان موتورچی و پمپ چی آب در سطح شهر اهواز بر عهده گرفته است، پیش از این کارگران تحت مسئولیت چند شرکت پیمانکاری دیگر مشغول کار بودند.

به گفته این کارگر آب و فاضلاب اهواز، همزمان با اجتماع کارگران، مدیر عامل اداره آبفای اهواز در جمع معترضین حاضر شد و وعده پرداخت بخشی ازمطالبات کارگران را تا چند روز آینده داد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.