آلودگی هوای اهواز ۱۵ برابر حدمجاز / تعطیلی مدارس اهواز

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مدیر روابط عمومی ادره کل محیط زیست خوزستان نیز گفت: میزان گرد و غبار در شهرستان اهواز تا ساعت ۱۲ ظهر امروز به بیش از دو هزار و ۳۳۵ میکروگرم بر متر مکعب یعنی ۱۵ برابر حد مجاز رسید.

حد نرمال آلودگی هوا ۱۵۰ میکروگرم بر متر مکعب است.

شهریار عسکری افزود: بیشترین میزان گردو غبار در اهواز گزارش شده، و در شهرستان های آبادان، دزفول ، دشت آزادگان نیز وضعیت غبار آلود است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان نیزگفت: وقوع پدیده گرد و غبار در ظهر سه شنبه، موجب شد شعاع دید در شهرستان اهواز به کمتر از ۶۰۰متر برسد.

کوروش بهادری افزود: استقرار سامانه کم فشار جنوبی در سطح منطقه، و وزش باد قابل ملاحظه، موجب وقوع پدیده گردو غبار، بویژه در شهرستان های آبادان و اهواز شده است.

وی گفت: شعاع دید در شهرستان آبادان در ظهر سه شنبه، به ۸۰۰متر و در اهواز به ۶۰۰متر رسیده که پیش بینی می شود تا عصر امروز از شدت این گردو غبار کاسته شود.

وی اظهارکرد:این سامانه کم فشار تا پایان هفته در خوزستان مستقر است و انتظار می رود در برخی از شهرهای جنوبی این استان بار دیگر شاهد بروز پدیده گرد و غبار و برای شهرهای شمالی وشرق استان نیز شاهد رگبار پراکنده باشیم.

مدیرکل هواشناسی خوستان گفت: به دلیل بادهای شدید، شمال خلیج فارس نیز مواج خواهد بود.

بهادری افزود: کانون اصلی گرد وغبار امروز در برخی از شهرهای خوزستان خاک های برخاسته از کشور عراق است.

 

مدارس اهواز تعطیل شد

فرماندار اهواز با اشاره به وقوع پدیده گرد و غبار در سطح شهر، گفت: مدارس نوبت بعد از ظهر اهواز در تمامی مقاطع تحصیلی تعطیل شده است.

اسماعیل ارزانی اظهار کرد: با توجه به بروز پدیده گرد و غبار و شدت این پدیده، امروز(هفتم بهمن ماه) مدارس نوبت بعد از ظهر شهرستان اهواز در همه مقاطع تحصیلی تعطیل است.

 

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.