نبود سیستم فاضلاب از معضلات مرکز شهر اهواز است

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: شهردار منطقه یک اهواز گفت: عدم وجود سیستم فاضلاب در مرکز شهر از معضلاتی است که باعث شده کانال هایی که برای آب های سطحی تعبیه شده به محل دفع فاضلاب تبدیل شود.

مسعود محمد شفیع پور عنوان کرد: بودجه شهرداری منطقه یک اهواز در سال جاری حدود ۵۰ میلیارد تومان پیش بینی شده بود. حدود ۲۸ میلیارد تومان از این اعتبارات به منظور فعالیت های عمرانی، و مابقی به در راستای خدمات و کارهای جاری به کار گرفته می شود.

وی با بیان اینکه تاکنون مناقصات ۲۵ میلیارد تومان از فعالیت های عمرانی برگزار شده یا در حال برگزاری است، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون در معاونت ترافیک و حمل و نقل شهرداری منطقه یک، ۱۹ پروژه اجرایی شده که یکی از این فعالیت ها، راحت سازی معابر برای تردد معلولان و جانبازان است. به همین منظور در پیاده روهای معابر رمپ هایی تعبیه شده و یا در حال انجام گرفتن است.

شفیع پور از اجرای خط کشی عابر پیاده سفید در سطح منطقه به متراژ دو هزار و ۳۵۰ تر خبر داد و عنوان کرد: به صورت آزمایشی در وسط خیابان ۱۰ پادادشهر نرده هایی قرار داده ایم و در چند نقطه خط عابر پیاده تعریف شده تا با این حرکت مردم را به سمت و سوی استفاده از خط عابر پیاده سوق دهیم.

وی با اشاره به تصادفات مکرر در تقاطع شریعتی منطقه یک اهواز و نصب چراغ فرمان به همین منظور افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون حدود ۶۰۰ متر از جداول خیابانها رنگ آمیزی شده است. در گذشته جداول را به صورت هر ساله رنگ آمیزی می شد اما خوشبختانه در سال جاری از جداولی استفاده می شود که نیازی به رنگ آمیزی ندارند.

شهردار منطقه یک اهواز اظهار کرد: در محدوده شهرداری منطقه یک، چهار پل عابر پیاده وجود دارد که سه مورد از آنها مکانیزه شده و پل عابر پیاده کوی جمهوری نیز تا سال آینده مکانیزه خواهد شد.

شفیع پور تصریح کرد: خرید و نصب تابلو و تجهیزات ترافیکی، احداث سایبان ایستگاه تاکسی بلوار شهید فهمیده، نصب و راه اندازی سیستم مکانیزه کارت پارک خیابان امام خمینی (ره)، اجرای اصلاح هندسی خیابان طالقانی شرقی از دیگر کارهای انجام شده در حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه یک است.

وی گفت: در کوی جمهوری خیابان هایی وجود دارد که به دلیل نداشتن سیستم فاضلاب زیرسازی آسفالت نشده بودند که با هماهنگی های صورت گرفته با آبفا عملیات فاضلاب آن ها انجام شد و ما در حال حاضر عملیات خاک برداری را انجام داده و در آینده نزدیک معابر این منطقه آسفالت خواهند شد.

شهردار منطقه یک اهواز با اشاره به معضلات خیابان یوسفی اهواز افزود: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته پیاده رودهای این منطقه یک دست و هم سطح خواهند شد، مشکل آب های سطحی و آسفالت فرسوده این خیابان نیز حل شد.

شفیع پور از عدم وجود سیستم فاضلاب در مرکز شهر گلایه کرد و افزود: عدم وجود فاضلاب در مرکز شهر باعث شده تا کانال هایی که برای آب های سطحی تعبیه شده به محل دفع فاضلاب تبدیل شود به همین دلیل آبفا باید سیستم فاضلاب این منطقه را در دستور کار خود داشته باشد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.