جاده قلعه چنعان به اهواز ظرفیت حجم بالای تردد خودرو را ندارد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: جاده ورودی آبادان به اهواز در نزدیکی روستای قلعه چنعان، ظرفیت تردد حجم بالای تردد وسایل نقلیه را ندارد.

این جاده در ورودی شهر اهواز،ناهموار، بدون خط کشی و گاردریل ، و در شب ها تاریک است که شاهد حوادث و تلفات انسانی است.

به دلیل شرایط نامناسب جاده، تصادفات زیادی دراین جاده رخ داده ،و افراد زیادی در آن جان خود را از دست می دهند.

این جاده کمربندی اهواز- آبادان است، و بیشتر وسایل نقلیه سنگین با وجود روستایی که در کنار این جاده است، در حال رفت و آمد هستند.

آخرین تصادفی که در این جاده گزارش شد،صبح ۲۲ دی ماه جاری ، بر اثر برخورد بین دو کامیون بود، که یکی از کامیون ها چپ شد و دو نفر در این کامیون حبس شدند، که خوشبختانه نجات یافتند.

علت این حادثه سرعت بالا و کمی عرض جاده عنوان شده است.

رییس پلیس راه خوزستان اظهارکرد: میزان حجم ترافیک در این جاده با عرض آن،از فاصله روستای قلعه چنعان تا ورودی شهر اهواز مطابقت ندارد.

سرهنگ ‘قاسم قدرتی’ به ایرنا گفت: به دلیل کم بودن عرض جاده قلعه چنعان وسایل نقلیه، در فاصله کم در این جاده در حال تردد هستند و در بسیاری موارد تصادفات شاخ به شاخ در این جاده رخ می دهد.

وی افزود:این جاده به دلیل نزدیک بودن به روستا، خطرات زیادی را برای اهالی روستا به همراه دارد.

رییس پلیس راه خوزستان بیان داشت: این جاده ، از جاده های کمربندی اهواز است، با این وجود ظرفیت تردد این میزان تردد وسایل نقلیه را ندارد.

وی گفت:برای کاهش خطرات این جاده نیاز است پل هوایی در این جاده برای عبور عابران پیاده روستا احداث شود و با نرده محافظ، جاده از روستا جدا شود تا از عبور عابران به درون جاده جلوگیری شود.

وی افزود: همچنین نیاز است برای دور شدن هر چه بیشتر این روستا از جاده، جاده فرعی احداث، و تردد وسایل نقلیه به جاده فرعی منتقل شود.

سرهنگ قدرتی گفت: این جاده باید دو باند عریض رفت و برگشت برای تردد خودروها داشته باشد، تا خودروها به راحتی در آن حرکت کنند.

– ایرنا

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.