بنزین یورو ۴ امسال به اهواز نمی رسد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مدیر پخش فرآورده های نفتی منطقه اهواز گفت: توزیع بنزین یورو ۴در کلانشهر اهواز منوط به تامین از پالایشگاه ها است و به نظر نمی رسد توزیع این نوع بنزین تا پایان امسال در اهواز امکان پذیر باشد.

عبدالصاحب شمخانی افزود: قرار بود این نوع بنزین تا پایان دی در کلانشهر اهواز توزیع شود، اما تاکنون بنزین مورد نیاز تامین نشده است.

وی گفت: هم اکنون روزانه بیش از یک میلیون لیتر بنزین در اهواز توزیع می شود که بنزین یورو ۴ باید جایگزین این میزان شود.

مدیر پخش فرآوردهای نفتی منطقه اهواز بیان کرد: این میزان بنزین یورو ۴ باید در پالایشگاه آبادان و یا سیار پالایشگاه ها برای شهر اهواز تامین شود که تاکنون انجام نشده است.

شمخانی اظهار کرد:بر اساس تقسیم بندی سازمان محیط زیست کلانشهرهای تهران ،اصفهان و مشهد به دلیل بالابودن میزان آلایندگی جزو نخستین کلانشهرها در توزیع بنزین یورو۴ در اولویت قرار داشتند و اهواز نیز جزو اولویت این سازمان بود.

وی گفت: کل سوخت روزانه مورد نیاز منطقه اهواز دو میلیون و ۷۰۰، تا سه میلیون لیتر بنزین است.

مدیر پخش فرآوردهای نفتی منطقه اهواز افزود: در صورت تامین بنزین یورو ۴ این بنزین در تمامی مناطق کلانشهر اهواز جایگزین بنزین معمولی می شود و تمامی مناطق برخوردار می شوند.

شمخانی گفت:در صورت توزیع این نوع بنزین گرایش به سمت بنزین سوپر که هزینه بیشتر نیز دارد کاهش خواهد یافت.

براساس تحقیقات انجام شده از سوی مرکز تحقیقات سرطان، بنزن از جمله ترکیباتی است که در فهرست خطرناک ترین مواد سرطان زا قرار دارد. براساس اعلام سازمان حفاظت محیط زیست ذرات با قطر کمتر از ۲٫۵میکرون ـ که بنزن و مواد آروماتیک هم در این گروه قرار می گیرند ـ از مهم ترین عوامل ایجاد آلودگی هوا در کلانشهرها هستند. از این رو سازمان حفاظت محیط زیست با هدف کاهش آلودگی هوا و حفظ سلامت مردم، اصلاح سوخت توزیعی در کشور و توزیع سوخت استاندارد یورو۴ را در دستور کار خود قرار داده است.

براساس مصوبه هیات وزیران توزیع بنزین با استاندارد یورو ۴ در تبریز از ابتدای مرداد امسال، در اصفهان و شیراز از ابتدای مهر امسال و مقرر شد در شهرهای اهواز و مشهد از ابتدا آذر آغاز شود که در کلانشهر اهواز تاکنون انجام نشده است.

همچنین توزیع بنزین با استاندارد یورو ۴ در شهرهای اراک، کرج و تهران نیز اجرایی شده است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.