زیرگذر خلیج فارس اهواز افتتاح شد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: پروژه زیرگذر خلیج فارس در اتوبان آیت‌الله بهبهانی اهواز به بهره‌برداری رسید.

 

مهرداد کاظمی‌نژاد، مدیرکل امور شهری استانداری خوزستان در مراسم افتتاح زیرگذر خلیج فارس اهواز با تشکر از زحمات کارگران پروژه​های عمرانی اظهار کرد:​ زحمت اصلی همیشه بر دوش کارگران است و گمنامی را یدک می‌کشند.

 

وی به فرا رسیدن هفته وحدت اشاره کرد و افزود: ​امیدوارم این هفته تجلی‌گر وحدت در کلیه امور و ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی به خصوص نهادهایی مانند شهرداری‌ها و شوراهای شهر باشد.

 

مدیر کل امور شهری استانداری خوزستان از آغاز افتتاح ​پروژه​های بزرگ عمرانی رفاهی از عید نوروز خبر داد و

گفت: انجام این گونه پروژه‌ها میسر نخواهد شد مگر با همکاری و هماهنگی کلیه دستگاه‌های اجرایی. شهرداری اهواز مادر این پروژه‌ها است و در کنار آن، دستگاه​های اجرایی که در شهر حضور دارند باید با پروژه​های شهرداری همکاری کنند.

 

کاظمی‌نژاد اظهار کرد: ​اگر این همکاری‌ها و هماهنگی‌ها وجود نداشته باشد و استانداری خوزستان به عنوان مرکز حاکمیت استان این راهوری​ها و هماهنگی​ها را بین دستگاه‌های اجرایی ایجاد نکند، پروژه​ها به هدف نخواهند رسید.

 

وی افزود: این پروژه​ها با درایت و محوریت استاندار خوزستان در حال انجام است و کارهای بسیاری برای توسعه شهری در اهواز در دستور کار شهرداری قرار دارد. استاندار خوزستان نیز به عنوان اولین استاندار در کشور با حضور در جلسه این هفته هیات دولت، گزارش کاملی از عملکرد یک ساله استان ارایه داد و از استان دفاع خوبی داشت.

 

به گزارش ایسنا؛ حجت الاسلام و المسلمین قربان‌علی سعادت‌نیا نیز در این مراسم اظهار کرد: در شورای شهر کار کنی می گویند یک خط سیاسی را دنبال می‌کند و اگر کار نکنی می‌گویند اینها ضعیف و ناتوان هستند. اما برخی نمی‌توانند بگویند که یک جمع باسواد و قدرتمند در شواری اسلامی کلان‌شهر اهواز پشتیبان یک شهردار خدوم است.

 

وی ادامه داد: امروز شورای اسلامی شهر نماد وحدت است و ارتباط خوبی با تمام مسئولان در شهر اهواز داریم.

 

رئیس شورای شهر اهواز به ضرورت ایجاد باغ موزه دفاع مقدس در شهر اهواز اشاره کرد و افزود: به منظور احداث باغ موزه که جای خالی آن در شهر اهواز احساس می‌شد و با توجه به این که سالانه حدود ۳ میلیون نفر در قالب کاروان‌های راهیان نور به خوزستان سفر می‌کنند، یک قطعه زمین به بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس اهدا شد تا عملیات ساخت آن اجرایی شود.

 

سعادت‌نیا اظهار کرد: زمان روی کار آمدن شورای شهر چهارم در سال ۹۲، بودجه آن سال بسته شده بود ولی برای سال ۹۳، بودجه با دقت بیشتری جمع‌بندی شد، امسال نیز که بودجه ۹۴ به شورا می‌آید، لازم است نواقص و نیازمندی‌های شهر را بیش از پیش مورد توجه قرار دهیم.

 

وی گفت: اعضای شورای اسلامی شهر با وحدت تلاش خواهیم کرد و با حمایت قاطعی که از شهردار اهواز داریم خدمات‌رسانی به شهروندان را ارتقا دهیم.

 

به گزارش ایسنا؛ جمشید سلحشور، رییس کمیسیون عمران شورای شهر اهواز نیز در این مراسم گفت:​ اجرای پروژه​های عمرانی جهت روان‌سازی ترافیک و حل گره‌های ترافیکی در اهواز همچنان ادامه دارد.

 

وی درباره پروژه زیرگذر خلیج فارس عنوان کرد: این پروژه با بودجه‌ای حدود ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در مدت ۲ سال ساخته شد.

 

وی ادامه داد: روند کار به گونه‌ای بود که باید خطوط گاز، لوله ۶ اینچ نفت، خطوط فاضلاب و خطوط آب شهر در این ناحیه، جابه‌جا می‌شد که کاری بسیار سخت و دشوار بود اما پیشرفت کار به نحو بسیار خوبی افزایش یافت تا این‌که به مرحله بهره‌برداری آن رسید.

 

عضو شورای شهر اهواز به مشخصات فنی پروژه زیرگذر خلیج فارس اشاره کرد و افزود: این زیرگذر به منظور سهولت عبور و مرور و عدم ایجاد تقاطع در بلوار آیت الله بهبهانی و به صورت یک دور برگردان احداث شده است.

 

سلحشور اظهار کرد:​ پروژه تعریض پل سوم، زیرگذر شریعتی با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی و زیرگذر جواد الائمه (ع) هم از دیگر پروژه‌هایی است که جهت روان‌سازی ترافیک در دستور کار شهر قرار دارد.

 

وی گفت: ​همچنین احداث تقاطع غیر همسطح چهارشیر نیز در برنامه کاری شهرداری اهواز است که تا یک ماه آینده مناقصه آن برگزار می‌شود.

 

به گزارش ایسنا؛ عملیات ساخت پروژه زیرگذر خلیج فارس، در سال ۹۱ آغاز و تا پایان عملیات بیش از ۶میلیارد تومان هزینه شد. طول زیرگذر ۳۳۳ متر و عرض آن در مقطع دور برگردان ۱۱ متر و ۲۰ سانتیمتر است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.