پیمانکاری که جریمه اش را از حقوق کارگرانش کسر کرد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: عضو شورای شهر اهواز گفت: یکی از پیمانکاران شهرداری جریمه اش بابت تخلف در کارها را از حقوق کارگران خود کسر کرده است که باید در این زمینه پیگیری لازم صورت بگیرد.

مهدی آلبوشوکه  عصر امروز در شصت و نهمین جلسه شورای شهر اهواز با اشاره به انتصابات جدید در شهردار اهواز عنوان کرد: در مجموعه مدیریت شهرداری بنا بر تصمیم سکاندار این مجموعه فردی عزل و دیگری جایگزین آن شد که متاسفانه در فضای مجازی و رسانه ای شهر اهواز حواشی فراوانی را به وجود آورد.

وی با بیان اینکه مدیر جدید و سابق هر دو در کاروان خدمت رسانی به شهروندان جای دارند، افزود: شهردار اهواز این تصمیم خود را براساس مشروعیت خود اتخاذ کرد. برخی افراد در بعضی محافل عنوان کردند مدیر جدید منصوب شده توان نشستن بر این کرسی را ندارد. منطق این افراد متزلزل است زیرا در برخی محافل دیگر بیان کردند این مدیر باید در سمتی دیگری فعالیت کند.

عضو شورای شهر تصریح کرد: یکی از پیمانکاران شهرداری در یکی از مناطق شهر بنا بر مدارک موجود تخلفاتی را انجام داد و در پی آن جریمه شد. اما این فرد با کسر حقوق کارگران میزان جریمه خود را پرداخت کرد که این مسئله باید توسط مسئولان پیگیری شود.

حسین حیدری دیگر عضو شورای شهر نیز در این جلسه اظهار کرد: طرح سئوال از شهردار، حق اعضای شورای شهر است و بر حسب وظیفه نظارتی این اعضا صورت می گیرد.

وی گفت: متاسفانه در روز گذشته تحلیل های ناروایی در زمینه طرح سئوال مطرح شد و عده ای به این فرایند رنگ و بوی سیاسی دادند. افکار عمومی نسبت به پروژه تعریض پل سوم نگاهی مثبت دارند و این نوع مطرح کردن سئوال در این زمینه نوعی بد سلیقگی است.

عضو شورای شهر همچنین در خصوص اعتراضات صورت گرفته در خصوص مصوبه جدید عوارض خدمات شهری افزود: شهرداری اهواز نرخ این عوارض را بر اساس نرخ دفترچه ساختمانی و با ضریب بالا حساب کرده به گونه ای که برخی هتلداران بر اساس مصوبه قبلی در سال های گذشته هفت میلیون تومان عوارض پرداخت می کردند  اما بر اساس دستور العمل جدید موظف به پرداخت ۷۰ میلیون تومان شده اند.

حیدری با اشاره به ارسال اصلاحیه این لایحه توسط  اعضای شورا به شهرداری اهواز گفت: در صورتی که تا آخر هفته آینده اصلاحیه این لایحه به شورای شهر نرسد شورا مصوبه قبلی خود را باطل خواهد کرد.

وی همچنین با اشاره به مغفول ماندن نصب تابلوهای معابر در سطح شهر گفت: متاسفانه در این چند سال اخیر فعالیت خاصی در این زمینه صورت نگرفته است.

در ادامه جلسه اعضای شورای شهر با استعفای ابتسام الباجی موافقت به عمل آوردند. سپس علی ناصری و ناجی سواری برای عضویت در این کمیسیون کاندید شدند.
پس از رای گیری هر دو به یک تعدا رای دست یافتند به همین دلیل و بر اساس تصمیم شورا هر دو به عضویت کمسیون امور اقتصادی و مشارکت ها در آمدند. در انتها نیز به دلیل قانون فرد بودن تعداد اعضای شورا در کمیسیون ها با نظر مثبت سایر اعضا، رامی علاسوند نیز به عضویت این کمیسیون درآمد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.