راه‌اندازی واحد جدید تولید گوگرد پالایشگاه آبادان تا یک‌ ماه آینده

عصر جنوب/ asrejonoob.ir:  مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی از راه‌اندازی واحد جدید تولید گوگرد در آبادان ظرف یک ماه آینده خبر داد.

عباس کاظمی در حاشیه ششمین یادواره وزیر شهید تندگویان و یک‌هزار و ۴۹ شهید صنعت نفت، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: در زمان حاضر بخش کاتالیست واحد گوگردسازی آبادان در حال تعویض است ضمن آنکه واحد مشابه را نیز در حال راه‌اندازی داریم که به طور قطع با راه‌اندازی این واحد وضعیت زیست محیطی بهتر خواهد شد.

وی افزود: با راه‌اندازی این واحد جدید تولید گوگرد، واحد قدیمی از رده خارج می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه برای سال آینده نیز تمام سوخت مصرفی پالایشگاه از گاز خواهد بود، عنوان کرد: امید می‌رود تا وضعیت هوا در سال آینده به نحوی باشد که مجبور به استفاده از سوخت جایگزین نباشیم، البته در ۹ ماه از سال سوخت مصرفی پالایشگاه از گاز است اما در زمستان به دلیل سردی هوا و مصرف بالا در مناطق سردسیر کشور گاهی مجبور به استفاده از سوخت جایگزین هستیم.

کاظمی تصریح کرد: با افزایش حجمی که در پارس جنوبی داریم، به طور قطع در سال آینده دیگر با چنین مشکلی مواجه نخواهیم بود.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در زمان حاضر در پالایشگاه آبادان سه واحد در حال راه‌اندازی داریم، گفت: راه‌اندازی این واحدها وضعیت بنزین در کشور را بهبود می‌بخشد.

وی ادامه داد: طرح توسعه پالایشگاه آبادان نیز به عنوان یک طرح بزرگ ملی در زمان حاضر در حال پیگیری و انجام است و اگر این طرح اجرایی شود واحدهای قدیمی از سرویس خارج و واحدهای جدید جایگزین آن می‌شود که محصولات آن نیز با مسائل زیست محیطی انطباق خواهند داشت.

کاظمی در زمینه فاز دو پالایشگاه آبادان نیز افزود: فاز دو این پالایشگاه در بخش فاینانس قرار دارد که البته پیشرفت‌های خوب نیز حاصل شده و امید می‌رود به زودی این کار آغاز شود.

به گفته مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، کار مهندسی فاز دو پالایشگاه آبادان آن آغاز شده و گروه مهندسی ایران در چین کار را دنبال می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: بحث مالی در پروژه‌ها از مباحث قابل توجه است اما غیر از پالایشگاه خلیج فارس پالایشگاه دیگری در دست ساخت نداریم.

کاظمی ابراز امیدواری کرد که راه‌اندازی واحد جی.پی.تی آبادان بتواند شهرهای آبادان و اهواز را تغذیه کند.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی تصریح کرد: هم‌اکنون در حال پیش‌راه‌اندازی این واحد هستیم و تا یکی دو ماه دیگر بهره‌برداری از آن آغاز می‌شود.

وی در پایان بیان کرد: پالایشگاه دوم خوزستان به طور کامل به بخش خصوصی مربوط می‌شود و دلایل تاخیر در آغاز به ساخت آن را باید از طریق بخش خصوصی دنبال کرد.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.