۳۰ درصد از جمعیت آبادان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: در زمان حاضر ۳۰ درصد از جمعیت این شهر تحت پوشش نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی قرار دارند.

سید حسین دهدشتی عصر امروز در دومین روز از همایش سراسری بیمه بیکاری و  حمایت از مشاغل با بیان اینکه زمانی آبادان سمبل فرهنگ کار در کشور بود، اظهار کرد: آبادان پیش از جنگ تحمیلی با جمعیتی بالغ بر ۵۰۰ هزار نفر بالاترین جمعیت را در سطح استان خوزستان داشت و از این رو تعداد نمایندگان این شهر سه نفر بوده و هست.

وی اضافه کرد: به دلیل وجود پالایشگاه، صنایع پتروشیمی و فعالیت های تجاری، صید و صیادی و کشاورزی در آبادان این شهر پذیرای اقوام مختلف اعم ازکرد، لر، آذری، فارس و عرب و حتی اقلیت‌های مذهبی بود که با آرامش در کنار یکدیگر زندگی  و کار می کردند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود ۷۰۰ حسینیه و مسجد در آبادان و همجواری کلیسا و مسجد با یکدیگر، تصریح کرد: از سال‌های دور موضوع گفتگوی تمدن‌ها در این شهر حاکم بوده است.

این نماینده با اشاره به اینکه جمعیت فعلی آبادان پس از گذشت ۳۰ سال از پایان جنگ تحمیلی، ۳۰۰ هزار نفر است یادآور شد: ۳۰ درصد از جمعیت فعلی تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی قرار دارند که این نشان از عملکرد ضعف عملکردی ما دارد.

دهدشتی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اشتغال دغدغه همگان است، گفت: آمارهای غلطی که در طی سالهای گذشته ارائه شده ما را به این کشانده است.

وی افزود: با توجه به تغییر فرهنگ کار در شهر و وجود تحصیل کنندگان فراوان امید می رود تا با همکاری یکدیگر بتوانیم اقدامات موثری را در جهت اشجاد زمنیها بیشتر کار و فعالیت فراهم سازیم.

دهدشتی خاطرنشان کرد: با تغییر فرهنگ کار و توانمند سازی مهارتی افراد جویای کار، می‌توان تحول خوبی را در زمینه رفع بیکاری ایجاد کرد.

این نماینده مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک هفته پژوهش تصریح کرد: باید در کنار آموزش در حوزه پژوهش و تحقیقات نیز ورود کنیم و فرهنگ کار را در جامعه جای بیندازیم.

وی ابراز امیدواری کرد تا با همکاری مدیران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی با  مجلس بتوانیم کارهای ارزشمندی را برای توسعه اشتغال و رفع بیکاری به انجام برسانیم.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.