منطقه آزاد اروند می تواند قطب گردشگری سلامت در خاورمیانه باشد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: جواد سعدون‌زاده در حاشیه نخستین جلسه شورای اداری سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به اینکه فروش نفت مهمترین راه درآمدی کشورمان به شمار می‌رود، اظهار گفت: نمی‌توان به درآمدهای نفت و نوسانات قیمت آن خوش‌بین بود، از این‌رو باید در زمینه استفاده از سایر ظرفیت‌ها در راستای کمک به درآمدزایی کشور و برون‌رفت از اکتفا به تک‌محصولی بودن کشور، بازنگری صورت گیرد.

وی اظهار کرد: روند کاهشی نرخ جهانی نفت، توجه مدیران و برنامه‌ریزان کشور را به سوی جذب سرمایه از طریق منابع غیرنفتی معطوف داشته است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود ظرفیت پذیرش بیماران از کشورهای حاشیه خلیج فارس در این منطقه، تصریح کرد: متاسفانه در این زمینه اقدامات مؤثر و قابل قبولی انجام نشده است.

سعدون‌زاده افزود: موضوع توریسم‌درمانی به عنوان یکی از راه‌های توسعه و عمران منطقه باید از سوی متولیان امر مورد توجه و اقدام جدی قرار گیرد که در این راستا آبادان و خرمشهر می‌توانند به عنوان قطب گردشگری سلامت در خاورمیانه تبدیل شوند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود توانایی بالای پزشکان و نیروهای متخصص و بهره‌مندی از آخرین فناوری‌های روز مطابق با استانداردهای جهانی و وجود مناطق طبیعی درمانی کشورمان در مقایسه با کشورهای منطقه خاورمیانه، در بخش تبلیغات بین‌المللی چندان فعال عمل نکرده‌ایم.

سعدون‌زاده نقش مؤثر رسانه‌ها و سفارتخانه‌ها در زمینه تبلیغات توریسم سلامت را متذکر شد و افزود: صنعت توریسم‌درمانی در مقایسه با صنعت نفت به دلیل کم‌هزینه و پردرآمد بودنش در اولویت برنامه‌های کاری کشورها قرار دارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت تلاش همگان در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: در این زمینه استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و مردمی می‌تواند مؤثر و کارساز باشد.

سعدون‌زاده با اشاره به فراوانی مزیت‌های موجود در شهرهای آبادان و خرمشهر به ویژه در بخش صنایع شیلاتی گفت: از آنجا ‌که بزرگترین ناوگان صیادی با بیش از ۵۰۰ فروند لنج در این منطقه قرار دارد، می‌توان با کارآفرینی و اشتغالزایی برای جوانان، تولید ملی را نیز تقویت کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در زمینه نفت، پتروشیمی و صنایع پالایشی، حرف‌های زیادی برای گفتن در عرصه بین‌المللی داریم اما هنوز نتوانسته‌ایم از تمام این ظرفیت‌ها به نحو شایسته بهره ببریم.

وی در پایان بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های فراوان خوزستان در راستای ایجاد توسعه پایدار در منطقه تاکید کرد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.