نگاهی به نمایندگان خوزستان در لیگ برتر بسکتبال

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: هفته هفتم لیگ بر‌تر بسکتبال به گونه‌ای آغاز شد که نتایج ۳ تیم خوزستانی حاضر در این رقابت‌ها نشان می‌دهد وضعیت تیم صنایع پتروشیمی ماهشهر نیازمند توجه است.

این روز‌ها تشخیص اینکه وضعیت بسکتبال خوزستان در اوج است یا بحران کار ساده‌ای نیست، روزهایی که خرج‌های میلیاردی تیم پتروشیمی بندرامام سبب شده که این تیم با اختلاف تفاضل ۲۰ و یا ۳۰ بازی‌ها را با پیروزی پشت سر بگذارد، تیم صنایع بدون حمایت مالی مسئولان عملکرد ضعیفی از خود به نمایش گذاشته است.

تیم‌های خوزستانی حاضر در مسابقات لیگ بر‌تر بسکتبال با شرایطی متفاوت لیگ را آغاز کردند. در حالی که پتروشیمی بندر امام با قرعه استراحت رو به رو شد، دو تیم دیگر یعنی صنایع پتروشیمی ماهشهر و پالایش نفت آبادان از حریفان خود شکست خوردند.

پتروشیمی بندر امام در نخستین گام خود لیگ بر‌تر را طوفانی آغاز کرد و تیم ثامن مشهد را با اختلاف ۳۰ گل، گلباران کرد. نفتی‌ها هم که در هفته نخست در وقت‌های اضافی شکست خورده بودند در اصفهان پمینای این شهر را با اختلاف ۴ امتیاز شکست دادند.

صنایع هنوز بر روی دور بحران بود و در هفته دوم ۳۰ امتیاز اختلاف از تیم مهرام تهران شکست خورد تا در قعر جدول جا خشک کند.

در هفته سوم لیگ نیز دربی بسکتبال در ماهشهر برگزار شد. در این بازی تفاوت‌ها بین تیم بحران زده صنایع پتروشیمی و تیم میلیاردی و پرستاره پتروشیمی بندر امام دیده شد. تاجایی که پتروشیمی بندر امام با ۳۸ امتیاز اختلاف صنایع پتروشیمی ماهشهر را در هم کوبید.

نفت آبادان در بازی سوم خود در لیگ بر‌تر بسکتبال باز هم به پیروزی رسید تا شاگردان هماد سامری ثابت کنند برای قرار گرفتن در بین تیم‌های بالای جدول در مسابقات لیگ بر‌تر امسال شرکت کرده‌اند.

نفت آبادانی‌ها پس از آتش بازی خود در دو هفته گذشته در هفته چهارم با قرعه استراحت رو به روشدند ولی صنایع پتروشیمی ماهشهر این بار با ۲۰ امتیاز اختلاف شکست خوردند تا همچنان در حسرت برد باشند.

پتروشیمی بندر امام در ادامه پیروزی‌های قاطع خود در هفته چهارم به مصاف شهرداری گرگان رفت و با ۱۷ امتیاز اختلاف رقیب گلستانی خود را شکست داد.

این تیم در هفته پنجم باز هم با اختلاف امتیاز زیاد یکی دیگر از تیم‌های لیگ برتری را شکست داد. پتروشیمی در این دیدار با نتیجه ۹۲ بر ۴۸ تیم پمینای اصفهان را در هم کوبید تا شاگردان حاتمی برای تیم‌های بالانشین جدول خط و نشان بکشد.

در هفته پنجم تیم پالایش نفت آبادان دومین شکست خود را در برابر دانگاه آزاد متحمل شد و صنایع پتروشیمی ماهشهر در این هفته با قرعه استراحت مواجه شد بلکه بتوانند وضعیت بحرانی تیم خود را سر و سامان دهند.

هفته ششم برای شاگردان آبی پوش حاتمی به سختی سپری شد و آن‌ها توانستند پس از چند پیروزی قاطع در دیداری نفس گیر و در ثانیه‌های آخر تیم فولاد هفت الماس قزوین به پیروزی رسید.

پالایش نفت آبادان در این هفته مقابل یکی از مدعیان لیگ بر‌تر نتیجه را واگذار کرد تا سومین شکست نفتی‌ها در برابر مهرام رقم بخورد.

صنایع پتروشیمی ماهشهر در این هفته مانند هفته‌های گذشته ناکام ظاهر شد و با نتیجه ۷۳ بر ۳۳ و ۴۰ امتیاز اختلاف بازی را به شهرداری گرگان واگذار کرد.

وضعیت صنایع پتروشیمی نامعلوم است

جابر قاطع  درباره وضعیت تیم‌های خوزستانی لیگ بر‌تر بسکتبال اظهار داشت: وضعیت پتروشیمی بندر امام مناسب است و تیم پالایش نفت آبادان هم نتایج خوبی کسب کرده است.

وی گفت: البته معضل اصلی ما در بسکتبال تیم صنایع پتروشیمی ماهشهر است که تا کنون وساطت فرماندار ماهشهر، نماینده مردم ماهشهر در مجلس و جمعی از مسئولان ورزشی برای جذب حامی مالی فایده‌ای نداشت.

رئیس هیئت بسکتبال استان خوزستان در پاسخ به این پرسش که چه زمانی مشکل این تیم ماهشهری رفع می‌شود، عنوان کرد: نمی‌توانم درباره این موضوع چیزی بگویم چرا که برخی از شرکت‌ها نه می‌گویند سرمایه گذاری می‌کنیم و نه اینکه کامل دست می‌کشند تا وضعیت تیم مشخص شود.

وی افزود: امیدوارم وضعیت حامی مالی از این تیم هرچه زود‌تر حل شود و هرچه زود‌تر به روزهای خوب خود بازگردد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.