اداره محیط زیست آبادان به پالایشگاه اخطار داد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: به‌ دنبال افزایش انتشار بوی نامطبوع ناشی از سوخت مواد ( آلایندگی‌ها) در هوای آبادان اداره حفاظت محیط زیست به پالایشگاه این شهرستان اخطار داد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آبادان اظهاگفت: موضوع انتشار آلایندگی‌های پالایشگاه آبادان در هوای شهر قصه‌ای قدیمی است اما اکنون به مرحله‌ای رسیده که مردم نیز اعتراضات خود را به طور صریح اعلام می‌کنند.

سید احمد موسوی‌آزاد اظهار کرد: چهارشنبه هفته گذشته شاهد تماس‌های مردمی زیادی به اداره حفاظت محیط زیست مبنی بر انتشار بوی بسیار نامطبوع و تند آلایندگی‌های ناشی از سوخت مواد در پالایشگاه آبادان بودیم.

وی افزود: بررسی‌های انجام شده نشان از انتشار بوی مواد سوختی هیدروکربنی (شبیه گوگرد) داشت که سریعا نسبت به بررسی دقیق موضوع با دعوت از مدیرعامل و معاون واحد اچ.اس.ای پالایشگاه آبادان اقدام کردیم.

موسوی‌آزاد ادامه داد: آنان نیز وجود مواد آلاینده را تایید کردند اما گفتند که هیچ شرایط اضطراری در پالایشگاه ندارند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آبادان تصریح کرد: قرار شد تا موضوع یاد شده به طور سریع از سوی پالایشگاه مورد بررسی قرار گیرد تا مشخص شود که این بوی نامطبوع از کدام قسمت و یا واحد پالایشگاه است تا سریع‌تر اقدامات لازم برای برطرف کردن آن صورت گیرد.

وی افزود: وجود آلایندگی‌ها در هوای آبادان مورد تایید است اما محل و دلیل انتشار، میزان و یا شدت آن در حال بررسی است.

موسوی‌آزاد گفت: روز گذشته نیز طی اخطاریه‌ای از پالایبشگاه آبادان خواسته‌ایم تا ظرف ۴۸ ساعته نتیجه بررسی‌ها را به اداره حفاظت محیط زیست ارائه دهد.

این مسئول در پایان با اشاره به تأثیرات نامطلوب انتشار آلایندگی‌ها در دراز مدت بر روی شهروندان عنوان کرد: در این زمینه هیچ کوتاهی و بی‌توجهی پذیرفته نیست ضمن آنکه در صورت لزوم موارد از طریق مراجع قضایی پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، طی یکی دو روز اخیر پیامکی با موضوع جنایت جدید پالایشگاه آبادان علیه مردم آبادان به طور سریع در فضاهای مجازی منتشر شده که سبب بروز نگرانی شدید در میان شهروندان شده است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.