تفاهم‌نامه همکاری خوزستان – بصره و میسان یک تفاهم‌نامه جامع است

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: 

فرماندار آبادان و یکی از اعضای هیات تجاری اعزامی به بصره عراق گفت:‌ تفاهم‌نامه همکاری بین خوزستان و استان‌های بصره و میسان در ۱۲ محور اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، آموزشی و مراودات مرزی منعقد شد.

عزیزالله شهبازی اظهارکرد: ‌پس از انعقاد تفاهم‌نامه بلافاصله برای اجرای بندهای آن کارگروه‌هایی در خوزستان تشکیل شده است.

وی با اشاره به دستاوردهای حاصل از تفاهم‌نامه همکاری با استان بصره و میسان، گفت: ‌با توجه به این‌که ۵۳۲ کیلومتر مرز با کشور عراق داریم و در راستای این تفاهم‌نامه، تعاملات تجاری به ویژه در بازارچه‌های مرزی ساماندهی و به روز خواهند شد.

فرماندار آبادان افزود: طبق این تفاهم‌نامه تردد تجار، زائرین و کامیون‌ها نیز برای دسترسی بیشتر دو طرف، ‌بهبود می‌یابد و همچنین هر دو طرف خواستار اجرایی شدن سریع بندهای تفاهم‌نامه هستند تا از آن بهره‌مندی لازم را ببرند.

شهبازی ادامه داد: ‌هم‌اکنون عملیات اجرایی برخی از بندهای تفاهم‌نامه در آبادان و خرمشهر آغاز شده است که از این طریق ارتباطات در مرزها، منظم و قانونمند می‌شود.

وی عنوان کرد: ‌از این پس ارتباطات مرزی با کشور عراق در بسترهای مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سایر بخش‌ها در راستای توسعه دو طرف تفاهم‌نامه انجام می‌گیرد.

تفاهم‌نامه همکاری با بصره و میسان یک تفاهم‌نامه جامع است

فرماندار آبادان گفت: تفاهم‌نامه همکاری با بصره و میسان یک تفاهم‌نامه جامع است که در بخش‌های استانی و ملی اجرا می‌شود و بدون شک اجرایی شدن آن اقتصاد خوزستان را متحول خواهد کرد.

شهبازی خاطرنشان کرد: یکی از بخش‌هایی که از این تفاهم‌نامه بهره‌مندی بیشتری می‌برد، بخش‌خصوصی یا تجار و بازرگانان هستند زیرا در برخی بندهای تفاهم‌نامه ساماندهی و تسهیل روابط تجاری دو طرف بیان شده است.

وی افزود : ‌برگزاری نمایشگاه از سوی دو طرف نیز از موارد مهم این تفاهم‌نامه است که قصد داریم نمایشگاه عرضه توانمندی‌‌های خوزستان را در بصره و میسان برگزار کنیم.

فرماندار آبادان عنوان کرد: ‌اجرای تفاهم‌نامه همکاری با بصره و میسان برای آبادان نیز دستاوردهای خوبی دارد. به طور نمونه زیرساخت‌های بازارچه مرزی شلمچه را بهبود می‌دهیم تا تعداد کامیون‌های تخلیه بار که اکنون ۸۰۰ مورد است را به ۲ هزار کامیون برسانیم.

شهبازی در پایان بیان‌کرد: به طور کلی این تفاهم‌نامه عمران و آبادنی را برای استان به دنبال دارد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.