سمپوزیوم ملی مجسمه‌های شهری در آبادان برگزار می شود

عصر جنوب: رئیس شورای اسلامی شهر آبادان از برگزاری نخستین سمپوزیوم ملی مجسمه‌های این شهر خبر داد.
حمید حنظل عیدانی گفت: با توجه به اهمیت فضای فرهنگی، ساماندهی و بازسازی شهری، کمک به بافت فرهنگی شهر، ارتقای کیفی ارزش‌های بصری و زیباسازی شهری این کار انجام می‌گیرد.

وی اظهار کرد: پتانسیل‌های موجود شهری و حضور بستر مناسب برای خلق آثار ماندگار هنری که بخشی در راستای حفظ آثار هشت سال دفاع مقدس و مقاومت این شهر شهیدپرور بوده، به‌عنوان دلایل اصلی برگزاری این سمپوزیوم است.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان با بیان اینکه، این سمپوزیوم «فرهنگ مقاومت و توسعه اقتصادی» است، افزود: در این سمپوزیوم از ۱۰ مجسمه‌ساز برتر و توانمند کشورمان که مورد تفقد مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته، دعوت به همکاری شده است.

حنظل عیدانی عنوان کرد: این سمپوزیوم نقش به‌سزایی در ایجاد تحول در فضای شهری و رشد هنری شهری به‌ویژه در منطقه آزاد اروند ایفا می‌کند.

وی با اشاره به تشکیل شورای سیاستگذاری در این زمینه، از اعضای شورای شهر، شهرداری و اساتید دانشگاهی به عنوان اعضای این شورا نام برد و تصریح کرد: در این سمپوزیوم ۲۵ نفر شامل ۱۰ مجسمه‌ساز، ۱۰ دستیار و پنج عضو مرتبط حضور دارند.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان ادامه داد: ساخت بافت فرهنگی و بصری، انتقال مفاهیم از طریق مجسمه‌های شهری، تقویت کیفی زیباسازی شهر، کمک به جاذبه شهری به ویژه در بخش جذب توریسم گردشگری در منطقه، پر کردن خلاء وجود مجسمه‌ها و المان‌های شهری، نگهداری آثار خلق شده ارزشمند در محیط و میادین شهری و وجود توجیه اقتصادی آثار خلق شده برای شهرداری از جمله اهداف برگزاری این سمپوزیوم به شمار می‌رود.

حنظل عیدانی افزود: با بررسی فضای فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، تاریخی و مذهبی در کمیته‌ای نمادهای شهری تعریف و ترسیم می‌شود که مجسمه‌سازان نیز بر اساس آن اقدام به خلق اثر می‌کنند.

وی همچنین تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده مجسمه‌سازان با گردهمایی در محل پارک بازسازی به خلق آثار هنری می‌پردازند.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان در پایان افزود: شهروندان آبادانی می‌توانند با مراجعه به پارک بازسازی واقع در جنب پل کابلی امام رضا(ع) از نزدیک با شیوه کارکرد هنرمندان مجسمه‌ساز کشورمان آشنا شوند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.