مسابقه پیاده‌روی عاشوراییان در آبادان برگزار می شود

عصر جنوب: رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی آبادان گفت: به مناسبت بیست و دومین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، مسابقه پیاده‌روی عمومی عاشوراییان در شهرستان آبادان برگزار می‌شود.
احمدرضا دشت‌افکن اظهار داشت: مسابقه پیاده‌روی عاشوراییان در شهرستان آبادان از کتابخانه عمومی شهید حداد عادل تا کتابخانه عمومی فرهنگ در پنج شنبه ۲۹ آبان‌ماه جاری برگزار می‌شود.

وی از ورزش و مطالعه به عنوان دو امر لازم برای سلامتی جسمی و روحی یاد برد و با یادآوری سخنان معصومین(ع) و تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه اهمیت ورزش و مطالعه افزود: همه اقشار جامعه باید این دو مقوله را به عنوان دو اصل پیشرفت در زندگی بپذیرند چرا که تحرک در زندگی انسان‌ها موجب نشاط اجتماعی می‌شود که شادابی جامعه را به دنبال خواهد داشت.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی آبادان در ادامه افزود: با توجه به اینکه هفته کتاب در ایام محرم است، این مسابقه با عنوان مسابقه پیاده روی عاشوراییان برگزار خواهد شد و در این مسابقه برنامه‌های گسترده‌ای به‌منظور زنده نگه داشتن قیام امام حسین(ع) برگزار خواهد شد.

دشت‌افکن ادامه داد: برگزاری مسابقه اطلاعات عمومی از وقایع عاشورا و اهدای جایزه به پاسخ‌های صحیح، اهدای کتاب با موضوع محرم و عاشورا، اجرای برنامه مداحی و سینه‌زنی برای سرور شهیدان در پایان مسابقه پیاده‌روی با حضور مداحان بزرگ شهرستان و … نیز جزو برنامه‌های جانبی این مسابقه بزرگ شهرستان خواهد بود.

این مسئول فرهنگی در پایان به دیگر برنامه‌های هفته کتاب اشاره کرد و گفت: برگزاری آیین بزرگداشت هفته کتاب و تقدیر از خادمان حوزه کتاب و کتابخوانی، برگزاری ویژه برنامه‌های کودک و نوجوان کتابخانه‌های عمومی، اطلاع‌رسانی در خصوص هفته کتاب در شهرستان، برگزاری مسابقه کتابخوانی، بازدید اقشار مختلف از کتابخانه‌های عمومی شهرستان و… نیز جزو برنامه‌های این شهرستان خواهد بود.

منبع: فارس

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.