فرماندار آبادان رئیس بهزیستی را به دلیل عدم جمع آوری معتادان از سطح شهر تعلیق کرد

فرماندار ویژه آبادان رئیس بهزیستی این شهر را از کار تعلیق کرد.

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: زین العابدین موسوی با اشاره به ابلاغ اجرای طرح ضربتی جمع آوری حدود ۲۰۰ معتاد متجاهر در سطح شهرستان آبادان به دستگاه‌های مربوطه گفت: به سبب کم کاری رئیس اداره بهزیستی شهرستان در این حوزه وی را از کار خود معلق شد.

فرماندار ویژه آبادان افزود: در حال بررسی هستیم که اگر در این زمینه از سوی شهرداری نیز قصوری وجود داشته باشد به طور قطع برخورد خواهیم کرد و در مورد دیگر دستگاه‌ها نیز شکل مواجه همین گونه است.
وی با اشاره به بازدید از سطح شهر تصریح کرد: به سبب وضعیت نامناسب سرگردانی معتادان در اماکن عمومی و معابر، طرح ضربتی جمع آوری بیش از ۲۰۰ معتاد از سطح شهرستان آبادان به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ شد.
معاون استاندار خاطرنشان کرد: در روز‌های اخیر تماس‌ها و گلایه‌های زیادی از سوی شهروندان، خانواده‌ها و مردم آبادان درباره‌ی وضعیت نابسامان، سرگردانی و اتراق معتادان در سطح معابر و اماکن عمومی شهرستان آبادان وصول شده بود و خود نیز بار‌ها در سطح شهر شاهد پرسه زنی افراد معتاد در اماکن و معابر بودم. این افراد شرایطی را در پاساژها، مغازه ها، اماکن عمومی و به طورکلی در سطح شهر به وجود آورده بودند که علاوه بر مختل شدن کردن امنیت شهروندان، در بحث آسیب رساندن به خود و شهروندان و انتقال بیماری و دیگر مخاطرات، خطر آفرین تلقی می‌شوند.
موسوی یادآور شد: بر همین اساس امروز در برنامه‌ای از پیش تعیین شده، عملیات ضربتی شناسایی، تعقیب و گریز حدود ۲۰۰ معتاد متجاهر در دستور کار قرار گرفت که پس از دستگیری و دسته بندی شان در محوطه‌ی ستاد فرماندهی نیروی انتظامی مستقر شدند و در سالن‌های مشخص تحت نظر اقامت دارند.
رئیس شورای تامین آبادان گفت: مقرر شد تا در نخستین گام، دانشکده علوم پزشکی با حضور در این اماکن نسبت به آزمایش و بیماریابی این افراد اقدام کند تا افراد سالم از بیمار جداسازی شوند.
موسوی اظهار کرد: کودکان و نوجوان به عنوان معتاد متجاهر به بهزیستی جهت نگهداری معرفی می‌شوند و افراد بیمار به بیمارستان منتقل و آن‌هایی که نیاز به نقاهتگاه دارند به این اماکن ارجاع داده می‌شوند.
به گفته‌ی او آن دسته از افرادی که خانواده هایشان در شهر هستند با گرفتن تعهد در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گیرند و آنانی هم که به عنوان مجرم شناسایی شده باشد در اختیار دستگاه قضا قرار داده می‌شوند.
فرماندار ویژه شهرستان آبادان تصریح کرد: متاسفانه تاکنون اداره بهزیستی اقدام عاجلی در رابطه با معتادان متجاهر انجام نداده و با وجود نشست‌های متعدد، حاصلی از برنامه‌های این اداره ندیدیم اگر هم کاری انجام شد با دستور شورای تامین بود.
مطالب پیشنهادی