ستاد تسهیل و رفع موانع تولید صنعتگران آبادان برگزار شد

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: با حضور فرماندار ویژه شهرستان آبادان و مدیرکل اداره صمت استان خوزستان برگزار شد:ستاد تسهیل و رفع موانع تولید صنعتگران آبادان

درتعاقب دو جلسه پیشین کارگروه اشتغال و کارگروه رفع موانع تولید شهرستان آبادان که در خصوص رسیدگی به وضعیت کارخانه های تمام رها شده راکد، نیمه راکد و همچنین مشکلات بدهی بانکی و کمبود نقدینگی واحدهای تولیدی، ساعتی پیش با حضور سید زین العابدین موسوی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آبادان و نظری مدیر کل اداره صمت استان خوزستان و دیگر مدیران استانی و شهرستانی و همچنین مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان آبادان ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با دستور کار رسیدگی به وضعیت شرکت ها و مشکلات تولیدکنندگان تشکیل جلسه داد.

موسوی در این نشست با تاکید بر اینکه اکثر واحدهای مشکل‌دار در شهرک صنعتی شماره یک آبادان مستقر هستند. اشاره کرد: خروجی اقدامات مسئولین شهرستانی، استانی و کشوری در آبادان تعدادی کارخانه راکد و نیمه راکد و غیرفعال است.

وی تاکید کرد: آنچه در آبادان این روزها مشاهده می‌کنیم در خصوص صنعت بسیاری از مشکلات صنعتگران و تولیدکنندگان شهرک‌های صنعتی و شهرک های دیگر شهرستان آبادان نمایان بوده است. وقتی وارد شهرک صنعتی آبادان می‌شویم انگار که این شهرک مرده است و کار و تلاش و جنب و جوش در آن کمتر به چشم می خورد. این زیبنده شهرستان آبادان در سالی که جهش تولید نامگذاری شده است نیست و نباید اجازه بدهیم در گام دوم انقلاب به اسلامی وضعیت این واحدهای صنعتی به اینگونه رها شود.

وی افزود:زیر ساختهای شهرکهای صنعتی معطل اقدامات دو ارگان است که مدتهاست با هم تفاهم نامه امضا کرده اند. شهرک صنعتی آبادان پس از سالها هنوز آماده واگذاری به شرکت خدماتی که وظیفه نگهداری را دارد نیست. علتش این است که شهرکهای صنعتی خوزستان به تعهداتش عمل نمی کند. این شهرک در شان آبادان نیست. در حالی که دولت اراضی شهرک را با قیمت بسیار ناچیز به شرکت شهرکهای صنعتی واگذار کرده و آن شرکت به قیمت روز به صنعتگران فروخته هنوز تعهدات قانونی و زیربنایی خود را انجام نداده و فضای شهرک بگونه ایست که چنگی به دل نمی زند.

موسوی افزود: پیشنهاد میکنم مدیر شهرکهای صنعتی منطقه آزاد بعد از چندین سال نوبت مدیریت را از مکانی که هست به آبادان منتقل کند. چون با حضور پر برکت ایشان شهرک مثل شهرکهای صنعتی خرمشهر سامان بهتری می‌گیرد.

وی عنوان کرد: کافیست مدیر شهرکهای صنعتی منطقه آزاد فقط یکسال دفترش را به شهرک صنعتی آبادان منتقل کند. چون یا باید آن راسامان دهد یا بدلیل مستعد نبودن فعالیت درب آن را ببندد.

موسوی افزود: مدیرعامل شهرکهای صنعتی استان به آبادان در حد یک شهر کوچک که از نزدیک شهرکهایش را دیدم توجه کند. وی از همه مدیران کل استانی خواست حساسیت خود را در کاری که باید در آبادان انجام شود بالا ببرند و مسئولین محلی منصوب خود و یا پیمانکاران مجری پروژه هایشان را بصورت جدی بازخواست کنند.

موسوی ادامه داد: توجه قطره چکانی مدیران کل که ۳۰۰ هزار نفر انسان شریف آسیب دیده از جنگ را معطل تصمیمات خود در آبادان گذاشته اند پذیرفتنی نیست. به روالی که بدین شکل در آبادان نهادینه کردند پایان دهند.

در این نشست اهم مشکلات مطرح شده توسط فعالین اقتصادی مواردی چون نبود زیرساخت‌های عمرانی، بدهی بانکی واحدهای تولیدی، تقاضای تسهیلات کم بهره ی بانکی و همچنین بدهی های سنگین به اداره برق مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و به بسیاری از پرونده های متقاضیان در این نشست که بیش از سه ساعت طول کشید رسیدگی شد.

فرماندار ویژه شهرستان آبادان در این نشست ابراز امیدواری کرد که مصوبات تدوین شده حتماً اجرایی شوند. همچنین مقرر شده است شرکت شهرکهای صنعتی به وظایف و تعهدات خود در خصوص ساماندهی زیر ساخت‌ها عمل کنند و همچنین شرکت خدماتی شهرک های صنعتی را هر چه سریع‌تر به ثبت برسانند.

خبرنگار:ناصرحکیمی

مطالب پیشنهادی