مراجعه ۱۱ هزار نفر با علائم تنفسی به مراکز درمانی آبادان

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان آبادان گفت: ۱۱ هزار نفر با علائم تنفسی به مراکز درمانی آبادان مراجعه کرده‌اند.

شکرالله سلمان‌زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرستان آبادان، ظهر امروز در جمع خبرنگاران در تشریح جدیدترین آمار مبتلایان به کرونا اظهار کرد: ابتدا این نکته را به مردم یاد آوری و اصلاح کنم که برای شستن دست با آب و صابون حداقل ۵۰ تا ۶۰ ثانیه زمان نیاز است که آن زمان ۲۰ ثانیه‌ای که پیش از این اعلام می‌شد برای تمیز کردن دستان در حد کفایت نیست و به مالش دست ها با شوینده‌های الکلی مربوط می‌شود و مردم این موضوع مهم را مورد توجه قرار دهند.

وی با بیان اینه کل مراجعاتی که با علائم مشکلات تنفسی به مراکز درمانی شده، تاکنون ۱۱ هزار نفر بوده است، گفت:  از این تعداد ۴۰۲ نفر در شرایط به بستری  و بستری موقت قرار گرفتند که از این تعداد، ۳۴۳ نفر ترخیص شدند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرستان آبادان تصریح کرد: یکی از همشهریانی که علائم شدید تنفسی داشت و توسط دستگاه به وی تنفس مصنوعی الحاق میشد، بهبودی یافته و شرایط تنفس طبیعی را پیدا کرده است، امیدواریم این بیمار که جزو موارد قطعی ابتلا به کرونا بوده، در روزهای آینده شرایط ترخیص را پیدا کند.

سلمان زاده یادآور شد: افرادی که آزمایش‌های  آنها مثبت اعلام شده هنوز همان تعداد  ۶ نفر هستند و موارد فوت دو نفر بوده که نفر دوم یک مرد  ۶۷ ساله اهل شادگان بود که متأسفانه روز گذشته جان خود را از دست داد.

وی در خصوص وضعیت پایش اماکن و ضدعفونی کردن معابر شهری، عنوان کرد: کار ضدعفونی معابر به صورت مستمر و با نظارت ما در حال صورت گرفتن است، مبادی ورودی شهر نیز کنترل می‌شود و مسافرانی که قصد ورود به آبادان را دارند پایش می‌شوند، ضمن اینکه در چند روز گذشته چند مورد مشکوک از مسافران شناسایی شدند که از آنها خواسته شد به شهرها و استان‌های خود بازگردند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرستان آبادان با تأکید بر این موضوع که مردم حتما شرایط موجود را رعایت کنند و کمتر در سطح شهر تردد داشته باشند، خاطرنشان کرد: گروه های حساس و افرادی که مشکلاتی ریوی دارند، خصوصا کسانی که علائم سرما خوردگی در آنها مشاهده می‌شود، به هیچ وجه از منزل خارج نشوند.

وی در پایان با اشاره به تأمین ۳۵ هزار ماسک برای حراست  از سلامتی کادر درمانی بیمارستان‌ها، بیان کرد: این تعداد ماسک خریداری شده و در اختیار پرسنل قرار خواهد گرفت، ضمن انکه همکاران ما در معرض خطر قرار دارند تا کنون دو تن از پرسنل درمان دارای علائم بودند که آزمایش آنها منفی اعلام شد و در حال حاضر مشغول استراحت برای بهبود حال خود هستند.

مطالب پیشنهادی