سرپرست وزارت تعاون: ۹۵۰ هزار فرصت شغلی امسال در کشور ایجاد می شود

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تعهد دولت در امسال ایجاد ۹۵۰هزار فرصت شغلی در کشور است.

انوشیروان محسنی بندپی عصر چهارشنبه در آیین بهره برداری از پایانه صادراتی شرکت نفت ایرانول در مجتمع بندری امام خمینی (ره) افزود: فرصت های شغلی از طریق اجرای طرح های فراگیر روستایی، کارورزی، کارآموزی و فعالیت های خوبی همچون صنایع پتروشیمی و نفت ایجاد می شود.

وی بیان داشت:خوزستان و شهرستان ماهشهر قطب پتروشیمی کشور هستند که صنایع پایین دستی آنها در حال فعال شدن است؛ این صنایع می توانند اشتغال بسیار خوبی را برای مردم منطقه و کشور ایجاد، و در امر افزایش صادرات اثر گذار باشند.

محسنی بندپی گفت: امید داریم توانایی های صنعتی را تداوم بخشیم و شرایط برای گسترده شدن این فعالیت ها را فراهم کنیم.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: محدودیتی در خصوص ایجاد زمینه های اشتغال در خوزستان و کشور وجود ندارد و در دوشنبه هفته آینده نیز نشستی در خصوص پرداخت وام اشتغال تشکیل می شود.

وی گفت:رییس جمهوری روز گذشته اشاره بسیار خوبی به استفاده از نیروهای بومی داشتند که تمام واحدهایی که در استان های مختلف راه اندازی می شوند از نیروهای بومی همان منطقه استفاده کنند.

وی بیان کرد:تلاش و اراده در این است تا نیروی تمام واحدهایی که در خوزستان راه اندازی می شود از افراد بومی این منطقه و استان باشند و در این خصوص نیز استاندار به طور مستقیم پیگیرهستند.

محسنی بندپی افزود: به منظور ایجاد اشتغال پایدار همه زمینه هایی چون مشاغل روستایی و صنعت پتروشیمی و صنایع پایین دست در استان های مختلف کشور شناسایی می شوند.

سرپرست وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در ادامه به بازدید از ۲ واحد اقتصادی در بندر امام خمینی (ره) که مسایل زیست محیطی را رعایت کرده بودند اشاره و افزود:در پتروشیمی غدیر نیز پنج پروژه در راستای اهداف زیست محیطی راه اندازی شد تا ۷۰ متر مکعب آب در ساعت با استفاده از آخرین تکنولوژی بومی تصفیه، و تا ۴۰ متر مکعب آب را برگردانند و ۳۰ متر مکعب آب در ساعت دوباره به آبهای پذیرنده ورود داده شود.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پروژه نوسازی و بازسازی پمپاژها در راستای اشتغال نیروهای توانمند و با انگیزه شهرستان ماهشهر صورت گرفته است.
محسنی بندپی شرکت نفت ایرانول را از مدرنترین پایانه های انتقال و صادرات مواد نفتی دانست و ادامه داد:این پایانه با ظرفیت ۲۵ هزار تن با هفت مخزن در مجموع ۲۵ هزار متر مکعب به بهره برداری رسید.

وی اتصال پایانه صادراتی شرکت نفت ایرانول آبادان به خط ریلی سراسری را از مزیت های این پروژه بیان کرد و افزود: این مزیت نشان دهنده آن است که این ظرفیت و عزم و اراده در نیروهای با انگیزه و متخصص ملت وجود دارد.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مخازن پایانه صادراتی شرکت نفت ایرانول توسط نیروهای متخصص در شرکت تامین اجتماعی ساخته شده که نشان از توانمندی متخصصان کشور است.

محسنی بندپی افزود: باید برای فراهم سازی بیشتر شرایط اینچنینی کار کنیم و از ظلمی که استکبار جهانی علیه کشور، ملت و نظام ما تحمیل کرده با تکیه بر همین نیروهای مردمی و مردم نهاد کردن اقتصاد کشور و بهره گیری از تمامی ظرفیت های موجود رهایی یابیم.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.