منطقه آزاد اروند تبعات ورود گردشگر در منطقه را کنترل کند

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی از مسئولان منطقه آزاد اروند خواست تا به عنوان حاکمیت منطقه تبعات ورود گردشگر در منطقه را کنترل کند.

عامر کعبی با اشاره به اینکه ورود گردشگر از محورهای مهم تجارت امروز در کشورهای توسعه یافته و کمتر توسعه یافته است، گفت: باید در منطقه آزاد اروند یعنی شهرهای آبادان و خرمشهر با توجه به تقاضای گردشگران به ویژه عراقی ها به موضوع توریسم درمانی و خرید از بازارهای منطقه، نسبت به توسعه و پیشرفت منطقه به صورت افزایش و بهبود امکانات از  یک سو و توان پاسخگویی به رفع نیاز شهروندان منطقه به عنوان اولویت نخست، اقدامات موثری را به انجام برسانیم.
وی افزود: باید در این مبحث مشکلات اجتماعی و ناهنجاری ها را نیز در نظر بگیریم و به طور حتم دستگاه های امنیتی و انتظامی تا حدود زیادی بر آسیب های ناشی از آن کنترل دارند.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اصناف و نهادهای نظارتی بازارهای منطقه باید به نحو موثرتری عمل کنند تا تبعات اقتصادی ناشی از حضور گردشگران به خصوص عراقی ها در منطقه کنترل و از  احتکار و گران فروشی در بازارهای منطقه جلوگیری شود تا به مردم منطقه از این نظر دچار آسیب نشوند.
کعبی تصریح کرد: نمی شود حاکمیت داشت اما مسئولیت نداشت؛ سازمان منطقه آزاد اروند و فرمانداری ها باید در این خصوص به نحو موثرتری عمل کنند تا به معیشت مردم آبادان و خرمشهر از این بابت آسیبی وارد نشود.
وی گفت: درباره نظارت و کنترل بیشتر و بهتر اوضاع منطقه به ویژه در بحث بازار به مسئولان امر هشدارهای لازم را داده ایم تا نظارت و کنترل خود را در این خصوص شدت بیشتری ببخشند.
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.