۱۶هزار تن پی وی سی پتروشیمی آبادان صادر شد

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: مدیر عامل پتروشیمی آبادان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون۳۷ هزار تن پی وی سی در این شرکت تولید که ۱۶ هزار آن به خارج کشور صادر شده است.

مسعود جبرائیلی پنجشنبه اظهار داشت:با توجه به مرغوبیت پی‌وی‌سی تولید در آبادان و ارزآوری خوب آن این ظرفیت وجود دارد که تمام محصول تولیدی به خارج کشور صادر شود.
وی افزود:اولویت اول شرکت پتروشیمی آبادان با توجه به سیاست‌های ابلاغی تامین نیاز داخل و پس از آن صادرات است و بر همین اساس ۴۰ درصد محصول پی‌وی‌سی تولیدی در این شرکت به خارج کشور صادر می‌شود.
جبرائیلی گفت:ارز حاصل از فروش محصول تولیدی نیز با توجه به سیاست‌های دولت و طبق مقررات به بازار عرضه می‌شود.
وی ظرفیت اسمی پتروشیمی آبادان در اوایل بهره‌برداری را ۱۱۰ هزار تن در سال عنوان کرد و اظهار داشت:ظرفیت واقعی تولید پی‌وی‌سی شرکت ۶۰ هزار تن است.
مدیرعامل پتروشیمی آبادان گفت:در سال ۸۵ واحد جدید تولید پی‌وی‌سی باهدف جمع‌آوری واحد قدیمی در این مجتمع راه‌اندازی شد ولی با بازسازی و نوسازی قدیمی این واحد دوباره وارد سرویس تولید قرار گرفت.
وی افزود:سال گذشته در حدود ۶۰ هزار تن محصول پی‌وی‌سی در آبادان تولید شد که بر اساس پیش‌بینی در سال جاری تولید باید به ۷۰ هزار تن می‌رسید.
جبرائیلی گفت:مشکل پیش‌آمده برای واحد ۶۰۰ پتروشیمی که خوراک اصلی پی‌وی‌سی تولیدی این شرکت را تامین می‌کند باعث کاهش تولید شده است.
مدیرعامل پتروشیمی آبادان افزود:مکاتباتی با پتروشیمی‌های واحد اروند، الغدیر و بندر امام خمینی(ره) انجام‌شده تا مواد اولیه مورد نیاز را در اختیار پتروشیمی آبادان قرار دهند.
وی به آغاز بازسازی و نوسازی واحد ۶۰۰ پتروشیمی آبادان اشاره کرد و افزود:این واحد تا پایان سال جاری به‌طور کامل بازسازی و نوسازی و در مدار تولید قرار می‌گیرد.
جبرائیلی گفت:برای بازسازی و نوسازی واحد ۶۰۰ پتروشیمی آبادان نیازی به کمک شرکت‌های خارجی نیست و تمام مراحل آن به دست متخصصان داخلی در حال انجام است.
وی افزود:با توجه به قدمت بالای مجتمع پتروشیمی آبادان در ۲ سال گذشته۷۰ درصد واحدهای شرکت بازسازی و نوسازی شد که اگر این اقدام انجام نمی‌شد حجم و زیان وارده بعد از آتش‌سوزی در واحد ۶۰۰ بیش از این می‌شد.
مدیرعامل پتروشیمی آبادان گفت:میزان خسارت و علت بروز حادثه به‌صورت دقیق در واحد ۶۰۰ در حال انجام است.
آتش سوزی در واحد ۶۰۰ پتروشیمی آبادان چهارشنبه شب هفتم تیرماه منجر به فوت ۲ نفر و مصدومیت ۶ نفر شد.
مجتمع پتروشیمی آبادان با شروع جنگ رژیم بعث عراق به دلیل هم مرز بودن با کشور عراق هدف اصابت راکت و موشک های عراقی قرار گرفت و به طور کامل ویران شد.
در سال ۱۳۶۷ پس از پایان جنگ عملیات بازسازی پتروشیمی آبادان آغاز شد و مهندسان متخصص مجتمع توانستند آن را مجدد وارد چرخه تولید کنند.
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.