تنها در چهار شهر خوزستان انتخابات شوراها به صورت الکترونیکی برگزار می شود

عصر جنوب – asrejonoob.ir: مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری خوزستان گفت: تنها در چهار شهر خوزستان انتخابات شوراها به صورت الکترونیکی برگزار می شود

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری خوزستان گفت: تنها در چهار شهر خوزستان انتخابات شوراها به صورت الکترونیکی برگزار می شود.

حبیب فضل اله پور، خبر برگزاری انتخابات الکترونیکی در ۱۵ شهر خوزستان را رد کرد و افزود: نام این شهرها در روزهای آینده اعلام می شود.

وی همچنین درباره تشکیل ستادهای انتخاباتی در خوزستان اظهار کرد: با توجه به اینکه نامزدهای شوراهای شهر و روستا هنوز تایید نشده و ثبت نام نامزدهای ریاست جمهوری نیز هنوز انجام نشده، ستادهای انتخاباتی مفهومی ندارد و ستادهای حامیان که هم اکنون در فضای مجازی تشکیل شده به نوعی گمانه زنی محسوب می شوند.

بر اساس این گزارش، امروز خبری در برخی سایت ها به نقل از محمدجواد کولیوند رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی وزارت کشور، منتشر شده که انتخابات شورا در شهرهای با هفت و ۹ نفر نماینده به صورت الکترونیکی برگزار می شود.

بر اساس این گزارش، انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا همزمان ۲۹ اردیبهشت سال ۱۳۹۶ در کشور برگزار خواهد شد.

انتخابات شورای اسلامی روستایی در ۲ هزار و ۲۵۰ روستای خوزستان برگزار می شود که از این تعداد حدود ۲ هزار و ۸۰ روستا که جمعیت کمتر از یک هزار و ۵۰۰ نفر دارند دارای شوراهای سه نفره و ۱۷۰ روستا با جمعیت بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر دارای شوراهای پنج نفره خواهند بود.

همچنین پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهری در ۷۶ شهر خوزستان برگزار می شود که در حوزه شهری ۶۰ شهر در خوزستان با جمعیت کمتر از ۵۰ هزار نفر وجود دارد که دارای شوراهای پنج نفره خواهند بود.

۱۳ شهر خوزستان جمعیت بین ۵۰ هزار تا ۲۰۰ هزار نفر دارند که شوراهای آنها هفت نفره، ۲ شهر (آبادان و دزفول) خوزستان جمعیت ۲۰۰ هزار تا ۵۰۰ هزار نفر دارند که شوراهای آنها ۹ نفره و کلانشهر اهواز که جزو شهرهای با جمعیت یک میلیون تا ۲ میلیون نفر است، دارای شورایی با ۱۳ نفر عضو خواهد بود.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.