لیگ برتر بسکتبال؛ تقابل یاقی ها در بندرماهشهر

عصر جنوب: در هفته ششم لیگ برتر بسکتبال کشور، دو فینالیست خوزستانی فصل قبل و مدعیان فصل جاری در ماهشهر به مصاف هم خواهند رفت.

هفته ششم لیگ برتر بسکتبال کشور فردا با انجام پنج دیدار پیگیری خواهد شد و طی آن تیم‌ها با مشخص شدن عیار واقعی خود، حال در اندیشه‌ای فراتر از هماهنگ شدن در مسابقات و کسب آمادگی در این آوردگاه به سر می‌برند.

 

در همین چارچوب دو تیم خوزستانی که از قضا قهرمان و نایب‌قهرمان فصل گذشته نیز به شمار می‌روند در یک دیدار حساس به مصاف هم خواهند رفت.

 

دو تیم پتروشیمی بندرامام و پالایش نفت آبادان که در سال جاری نیز دو مدعی اصلی کسب عنوان قهرمانی سوپر لیگ بسکتبال ایران به شمار می‌روند فردا دوشنبه در حالی به مصاف هم خواهند رفت که هر دو تیم برای باقی ماندن در کورس صدر جدول نیاز مبرمی به کسب پیروزی در این دیدار دارند.

تیم پالایش نفت آبادان که در آخرین دیدار خود به سختی توانست شهرداری گرگان را در خانه از پیش روی بردارد، حال باید یک دیدار سخت را در ماهشهر و به میزبانی پتروشیمی بندرامام برگزار کند.

 

نفتی‌ها که در این دیدار به دلیل تغییر در ترکیب خود و به خدمت گرفتن یک بازیکن جدید، سنتر مونته‌نگرویی خود را نیز در اختیار نخواهند داشت، باید تدابیر سختی برای مهار دو بازیکن آمریکایی و ملی پوشان بندرامام به خرج دهند.

 

این دیدار به نوعی مصاف یاغی‌ها نیز به شمار می‌رود و مصاف ستارگان دو تیم مطمئناً جالب توجه خواهد بود.

 

بر همین اساس، جمشیدی و آتشی که سال گذشته نقش بسزایی در موفقیت نفت آبادان داشتند، در این روز با آگاهی کامل از شیوه و تفکرات هماد سامری در مقابل نماینده  آبادان صف آرایی خواهند کرد و در آن سوی میدان نیز، دست شاهین طبع برای سعید داور پناه و میثم میرزایی رو شده است و آنها نیز شناخت خوبی از بندرامامی ها دارند.

 

نقطه قوت نفت در این دیدار بر روی گاردهای رأس خود یعنی سجاد مشایخی و زلاتکو  یووانویچ خواهد بود و در زیر سبد نیز، نفتی‌ها با اتکا به حسن زاده و میرزایی می‌تواند در نبردهای تن به تن موفق باشد، البته داور پناه نیز به عنوان پلی میکر نفتی‌ها در این دیدار می‌تواند کمک شایانی به آبادانی ها کند.

در آن سوی میدان نیز پتروشیمی بندرامام با دارا بودن انبوهی از ستارگان بسکتبال ایران و با اتکا به دو بسکتبالیست با کیفیت آمریکایی خود، در اندیشه کسب یک پیروزی خانگی از نفتی‌ها به سر می‌برد.

 

قطعاً اغلب اتکای بندرامامی‌ها به بازیکنان خارجی خود خواهد بود و جدا از این دو بازیکن، بهنام یخچالی، محمد جمشیدی و مهراد آتشی بازیکنان با کیفیتی هستند که می‌توانند هر عنصر دفاعی را بر هم بریزند به سبد حریف نزدیک شوند.

 

شاهین طبع نیز از چالاکی نفتی‌ها با خبر است و بر همین اساس تمام تفکرات خود را بر پشت قوس و زیر سبد معطوف خواهد کرد تا نفتی‌ها کمتر از شوت‌های سه امتیازی و فول گل‌های زیر سبد بهره گیرند.

در این دیدار سراسر هیجان، قطعاً هواداران پرشور دو تیم حرارت خاصی به سالن خواهند بخشید و بازی فردا برای هر دو تیم از سختی‌های خاصی  برخوردار خواهد بود.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، هفته ششم لیگ برتر بسکتبال کشور با انجام شهرآورد بسکتبالی خوزستان د ماهشهر همراه خواهد بود و دو تیم پتروشیمی بندرامام و پالاش نفت آبادان از ساعت روز دوشنبه در سالن اندیشه شهرک بعثت ماهشهر به مصاف هم خواهند رفت.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.