رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان: آمبولانس ها حق خروج از منطقه آزاد را ندارند

عصر جنوب – asrejonoob.ir: رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: هیچ آمبولانسی از محدوده منطقه آزاد اروند طبق هیچ شرطی خارج نمی شود.

علیرضا آموزنده در گفت وگو با مهر اظهار کرد: تمامی آمبولانس هایی که توسط منطقه آزاد اروند خریداری و تحویل این دانشکده شده به لحاظ قانونی اجازه خروج از منطقه آزاد را ندارد.

وی اضافه کرد: حتی اگر بخواهیم هم نمی توانیم آمبولانسها را از منطقه خارج کنیم، طبق ضوابط این آمبولانسها متعلق به منطقه آزاد اروند(شهرهای آبادان و خرمشهر) هستند و بایستی در همین جا باقی بمانند مگر آنکه اتفاقی در قالب بحران در استان رخ دهد که این آمبولانس ها برای کمک بروند و برگردند.

آموزنده تصریح کرد: توزیع این آمبولانسها در شهرهای آبادان و خرمشهر توسط وزارت بهداشت و بر اساس تیم کارشناسان این وزارتخانه و همینطو دانشکده و براساس پروتکل های وزارتخانه انجام می شود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با تاکید اینکه در امر توزیع آمبولانسها تنها مداخله کارشناسان امر صورت می گیرد، گفت: تنها بیمارستانها، مراکز بهداشتی و درمانی و پایگاه های اورژانس ما در شهرهای آبادان و خرمشهر از این آمبولانسها بهره می برند، هر آنچه که غیر از این در مورد آمبولانسها به ویژه در فضای مجازی گفته می شود شایعه ای بیش نیست و حتی یک دستگاه از این آمبولانسها از منطقه خارج نمی شود.

آمبولانسهای تازه خریداری شده نقصی ندارند

وی همچنین در مورد آنچه در فضای مجازی از آن به عنوان وجود نقض در آمبولانسهای مذکور نام برده شده، افزود: هیچ نقصی در این آمبولانس ها وجود ندارد، حتی به دنبال آن هستیم تا برخی مدل های دیگر را نیز خریداری و به این آمبولانسها اضافه کنیم .

آموزنده ادامه داد: این آمبولانسها مافوق آن چیزیست که در کشور است، تخت ها، تجهیزات داخلی و حتی تیمهای خدمات امدادی آنها همه از بهترین ها و صد البته مورد تائید وزارت بهداشت است.

آرم کوبی آمبولانسها 

وی در خصوص دلیل باقی ماندن آمبولانس ها در مقابل سازمان منطقه آزاداروند یادآور شد: در زمان حاضر در حال آرم کوبی (آرم منطقه آزاد اروند) بر روی خودروها هستیم که با اتمام این کار خودروها برداشته می شوند و این ماندگاری نشان از وجود نقص فنی در آمبولانسها ندارد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان بار دیگر با تاکید بر اینکه ما در توزیع این آمبولانسها نقشی نداریم، گفت: اینکه چه تعداد از این آمبولانسها به کدام شهر(آبادان یا خرمشهر) داده شود به پروتکل های وزارت بهداشت مربوط است که فاصله یک مرکز تا مراکز درمانی و تعداد بیمارستانها به عنوان برخی از این شاخص ها، تعیین کننده است.

به گفته وی، هیچ آمبولانسی براساس نظر و یا سفارش، در هیچ جایی خارج از محدوده منطقه آزاد اروند توزیع نمی شود.

پیگیر تحویل ۱۱ آمبولانس از وزارت بهداشت هستیم

آموزنده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تعهد وزارت بهداشت مبنی بر تامین و تخصیص ۲۴ دستگاه آمبولانس به دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: از تعداد کل آمبولانسهای تعهد شده تاکنون ۱۳ دستگاه تحویل شده و پیگیر تحویل ۱۱ آمبولانس دیگر نیز از وزارتخانه مربوطه هستیم.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان ادامه داد: در صورت تحویل این آمبولانسها از وزارت بهداشت، آنها میان شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان (شهرهای تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی آبادان) و بر اساس نیاز، ضوابط و مقررات و پروتکل های موجود وزارتخانه توزیع می شود.

وی یادآور شد: زمانی برای پیگیری قانونی شایعاتی که توسط برخی افراد که کارشان تنها به شایعه پردازی، تشویش اذهان عمومی و تخریب عملکردها می شود، نداریم، به دنبال ارائه خدمات بیشتر و بهتر به شهروندان هستیم، مردم فریب حرفها را نخورند.

به گزارش مهر، پس از آنکه کار خرید و اهدای ۲۰ دستگاه آمبولانس از سوی سازمان منطقه آزاد اروند در روز پنجم مهرماه سالروز شکست حصر آبادان با حضور وزیر بهداشت انجام شد، اکنون یکی دور روزی است که برخی افراد اقدام به شایعه پراکنی در فضای مجازی مبنی بر آنکه این آمبولانسها قرار است به اهواز داده شود نه آبادان و خرمشهر، سبب تشویش اذهان عمومی مردم این ۲ شهر شده است.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.