توضیحات فرماندار آبادان درباره تجمع اروندکناری‌ها در اعتراض به مشکلات آب

عصر جنوب – asrejonoob.ir: فرماندار آبادان با اشاره به تجمع تعدادی از شهروندان در مقابل بخشداری اروندکنار به‌دلیل قطعی مکرر آب در این منطقه، گفت: فرسودگی شبکه آب‌رسانی و کمبود اعتبارات لازم جهت نگهداری شبکه فعلی، باعث بروز چنین مشکلاتی در اروندکنار شده است و مردم باید در مصرف آب صرفه جویی کنند تا کمتر شاهد قطعی و افت فشار آب باشیم.

عزیزالله شهبازی اظهار کرد: صبح امروز تعدادی از اهالی اروندکنار با حضور مقابل بخشداری این منطقه، از مشکلات به وجود آمده در بحث آب و قطعی آن شکایت داشته و نسبت به وضعیت روزهای آینده با توجه به وضعیت به وجود آمده ابراز نگرانی کردند.

وی با بیان اینکه، مردم پس از صحبت با جانشین بخشدار اروندکنار تجمع انجام گرفته را ترک کردند، افزود: جلسه‌ای با حضور اعضای شورای شهر، شهردار، رییس آب و فاضلاب شهرستان و نماینده نیروی انتظامی در این زمینه در فرمانداری آبادان برگزار و نسبت به حل مشکلات به وجود آمده در اروندکنار تصمیم‌گیری شد.

شهبازی تصریح کرد: بالا رفتن EC آب رودخانه اروند و بهمن‌شیر، وجود فرسودگی‌های فراوان در طول شبکه و به طبع آن پرتی بالای آب در این مناطق باعث بروز مشکلات به وجود آمده شده و امیدواریم در این زمینه با جذب اعتبار، نسبت به حل مشکلات اقدام کنیم.

وی با اشاره به وجود بیش از ۶ هزار انشعاب غیرمجاز آب در اروندکنار عنوان کرد: تعدادی از مردم در این بخش نخیلات خود را با آب شرب آبیاری می‌کنند که این مساله نیز در مشکلات به وجود آمده تاثیرگذار است و مردم باید برای آبیاری نخلستان‌های خود از روش‌های دیگری بهره بگیرند.

شهبازی ادامه داد: امیدوارم مردم در مصرف آب صرفه‌جویی کنند و در صورت مشاهده هرگونه خرابی در شبکه‌های انتقال آب، مساله را به محیط بانان و مسئولین گزارش دهند تا هرچه سریعتر به موضوع رسیدگی و در خصوص حل آن اقدام شود.

وی گفت: روز پنجشنبه وزیر نیرو در تماسی اعلام کرد که شخصا پیگیر مسائل و مشکلات آب آبادان است و برای حل مشکلات تلاش خواهد کرد.

فرماندار آبادان خاطرنشان کرد: در این تماس قرار شد تا اعتباراتی برای خط انتقال آب از طرح جامع به ایستگاه اصلی پمپاژ آبادان در نظر گرفته شود تا مشکلات این شهرستان در بحث آب هرچه سریعتر حل شود.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.