با خاطیان تبلیغات انتخاباتی برخورد می‌شود

عصر جنوب – asrejonoob.ir: رئیس دادگستری آبادان و رئیس ستاد رسیدگی و پیشگیری از جرائم انتخاباتی آبادان در خصوص تخریب نامزدهای راه یافته به دور دوم از این حوزه انتخابیه، گفت: ایجاد فضای تخریب از سوی برخی از هواداران این نامزدها در روزهای اخیر، به سلامت انتخابات آسیب می‌زند.

سیروس محمدی‌زاده اظهار کرد: دو نامزد راه یافته به دور دوم در حوزه انتخابیه آبادان با توجه به احراز شایستگی و تایید صلاحیت آنان، برای نمایندگی از مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی خود را در معرض انتخاب قرار داده‌اند و به طور حتم مردم نیز با مشارکت حداکثری در انتخابات، حماسه دیگری را رقم خواهند زد.

وی ادامه داد: ایجاد فضای تخریب، تهمت، افترا و توهین از سوی برخی از هواداران این نامزدها در این روزها، به سلامت انتخابات آسیب می‌زند و آنان باید با لحاظ قانون و رعایت موارد قانونی به دور از فضای تخریب شخصیت‌ها، در راستای اعلام برنامه‌های نامزدها و نقد عملکرد آنان فعالیت کنند.

رئیس دادگستری آبادان یادآور شد: در صورتی‌که با دروغ و تهمت آبروی افراد ریخته شود، به طور قطع از سوی مراجع قانونی با خاطیان برخورد می‌شود.

محمدی‌زاده با بیان این‌که آنچه که در فضای مجازی اتفاق می‌افتد همانند فضای واقعی در جامعه و افکار عمومی اثرگذار است، یادآور شد: تغییر تصاویر، توهین، تخریب، تهمت، افترا، شایعه پراکنی و سایر موضاعات در این راستا از اعمال مجرمانه محسوب می‌شود. فضای مجازی به دقت زیر ذره‌بین نظارت است و با هر فردی که در این فضا در زمینه انتخابات تخلف داشته باشد، به شدت برخورد قاطع و قانونی خواهد شد.

وی با تاکید بر این‌که متهم کردن به تندروی و توهین به مقدسات از دیگر اعمال مجرمانه بوده، افزود: هیچ‌کس از اثرات سوء چنین اقداماتی نسبت بر جامعه و خانواده خشنود و راضی نیست.

رئیس ستاد رسیدگی و پیشگیری از جرائم انتخاباتی آبادان با اشاره به استفاده از امکانات دولتی، تصریح‌کرد: استفاده از امکانات دولتی در امر تبلیغ، غیرقانونی بوده و باید همانند دور اول انتخابات، حرکت همه بر محور قانون باشد تا به رغم میل باطنی، افرادی جهت رسیدگی به اتهام احضار یا بازداشت نشوند چرا که تبعات چنین جرائمی در صورت اثبات، همواره در مراحل کاری و زندگی افراد سابقه کیفری محسوب می‌شود.

محمدی زاده با بیان این‌که نامزدها و مسئولان تبلیغات و ستاد‌های انتخاباتی به هیچ‌وجه به تخریب و توهین نامزد رقیب نپردازند، عنوان کرد: بلوغ سیاسی و رشد فکری مردم مانع هرگونه تأثیرگذاری این گونه اقدامات در جذب رأی بیشتر خواهد شد و این‌گونه بی‌اخلاقی‌ها فقط بار منفی کار را افزایش و جو مثبت انتخابات را خراب خواهد کرد.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.