امام جمعه آبادان: آراء مردم را خوب و بد نکنید

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: امام جمعه ابادان با تجلیل از حضور حماسی مردم در انتخابات هفتم اسفندماه، از افراد و جریان هایی که آرای مردم را به درجات مختلف تقسیم می کنند، انتقاد کرد.

حجت الاسلام علی ابراهیمی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته آبادان در مصلای نمازجمعه این شهر، تصریح کرد:چرا می گویند آراء مردم در مرکز کشور درجه اول، مرکز استان ها درجه دوم و در شهرستان ها درجه سوم است؟

وی اضافه کرد:جز خرمشهر و آبادان و بخش هایی از خوزستان، کجای کشور در دوران دفاع مقدس به صورت مستقیم مورد هجمه دشمن قرار گرفت؟

وی در ادامه سخنانش انتخابات هفتم اسفندماه را حماسه ی بزرگ ملت ایران خواند و گفت:جهانیان به داشتن چنین ملت وفاداری غبطه می خورند و به تعبیر امام راحل به خوبی و وفاداری این ملت و امت به شهدا و به رهبرشان نمی توان پیدا کرد.

حجت الاسلام ابراهیمی پور تصرح کرد:ملت ایران، آفریننده حماسه ای هستند که در نوع خود بی نظیر است.

وی با تاکید بر لزوم همت بیشتر مسئولان در خدمت به مردم و رفع مشکلات کشور، افزود:قدر این ملت را باید بدانیم، ملتی که وقتی صحبت از غیرت و عزم ملی و عظمت این نظام و رهبری فرزانه به میان می آید وارد صحنه می شوند و لبیک می گویند و قدرشناس امام شهدا و جانبازان و ازادگان و قدردان رهبرشان هستند.

خطیب جمعه آبادان همچنین گفت:قدر ملت ما نزد خداوند عظیم است و خداوند به واسطه این ملت به فرشتگانش مباهات می کند که چنین امتی در عهد غیبت حضرت حجت(عج) اینگونه از رهبری و نظام دفاع می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در ادامه سخنانش خطاب به مسئولان تصریح کرد:این مردم، تصویر زیبا از شعار رهبرشان در همدلی همزبانی را در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخباات هفتم اسفندماه به نمایش گذاشت و وظیفه خود را انجام داد، و هم اکنون وظیفه مسولان و دولتمردان است که اقدامات خود را در سال سال همدلی و همزبانی مردم و دولت بیان کنند.

وی افزود:مردم، با وجود کمی ها و کاستی هابه صحنه آمده و حماسه ساز شدند و اکنون، وظیفه مسئولان است.

امام جمعه آبادان همچنین در فراز دیگری زا سخنانش خطاب به منتخبان ملت در سراسر کشور، گفت:همه ملت ایران پیروز انتخابات هستند و منتخبان نیز چهار سال دیگر می توانند بگویند که آیابرابر این ملت و نظام، پیروزند یا نه.

وی تاکید کرد:منتخبان ملت می توانند در محک ها و آزمایش های مختلف که در دوران پذیرش مسئولیت نمایندگی در معرض آن قرار می گیرند، نشان دهند و پیروزی و شکست خود را رقم بزنند.

خطیب جمعه آبادان در بخش دیگری از سخنانش با گرامی داشت روز نیکوکاری، گفت:خوب است شب عید به نیازمندان کمک کرده و برای کمک به آنها کمپین های خانوادگی تشکیل شود.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در بخش پایانی سخنانش به موضوع راهیان نور اشاره کرد و از مسئولان خواست از ظرفیت های دفاع مقدس این شهرستان بیش از گذشته استفاده کنند.

وی اضافه کرد:تاکنون ۸۰۰ نقطه آبادان شناسایی شده که ۸۰۰ رزمنده آبادانی در آن به شهادت رسیده اند و این از ظرفیت های مهم ناشناخته شهرستان است.

وی تصریح کرد:حماسه ذوالفقاری، حماسه نفت در پالایشگاه، حماسه شهدای سده و جمشید آباد را چگونه و چه زمانی باید به ملت ایران و جوانان بگوییم و انتقال دهیم؟

وی حماسه مردم آبادان در عملیات والفجر ۸ را از دیگر ظرفیت های شهرستان در موضوع راهیان نور خواند و گفت:این وقایع از افتخارات ملی و مردم آبادان است.ایرنا/**

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.