رانندگان اتوبوس آبادان اعتصاب کردند

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: جمعی از رانندگان اتوبوس شرکت واحد آبادان در اعتراض به آنچه پرداخت نشدن دوماهه حقوق خود عنوان می کردند، دست از کار کشیده و در محل کار حاضر نشدند.

۸۵ راننده اتوبوس شرکت واحد آبادان روز دوشنبه به بهانه آنچه پرداخت نشدن حقوق خود می نامیدند دست از کار کشیده و هیچ مسافری را جابجا نکردند.
در حالی که خطوط مختلف اتوبوسرانی آبادان در روزهای گذشته حداکثر هر ۱۵دقیقه یکبار در ایستگاه ها سوار اتوبوس مقصد می شدند، امروز اتوبوسی وارد ایستگاه ها نشد و تعداد بیشماری از شهروندان به ناچار از تاکسی و وسایط شخصی خود برای رسیدن به مقصد استفاده کردند.
یکی از مسافران در کوی ذوالفقاری به خبرنگار ایرنا گفت: هر روز از ایستگاه ۷ کوی ذوالفقاری به مرکز شهر در لین ۱احمد آباد می آیم، ولی امروز بر خلاف روزهای گذشته، نزدیک به ۴٠ دقیقه در انتظار اتوبوس ماندم و هنوز خبری از اتوبوس نشده ‏ است.
علی نصاری گفت:در حالی ‏که این مسیر یکی از پر ترددترین مسیرهای اتوبوسرانی است ولی صبح امروز، اتوبوسی نسبت به جابجایی مسافران اقدام نکرد.
یکی از رانندگان شرکت واحد اتوبوسرانی آبادان نیز در تماس تلفنی با ایرنا، دلیل اصلی بروز این مشکل را پرداخت نشدن حقوق و معوقات این صنف عنوان کرد.
وی که خواست نامش در گزارش برده نشود، افزود:با توجه به اینکه در ماه های پایانی سال قرار داریم، از مسئولان می خواهیم تا در خصوص پرداخت حقوق معوق کارکنان این بخش اقدام کنند.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی آبادان با تایید اعتصاب این رانندگان گفت:به نظر می رسد پرداخت نشدن حقوق رانندگان، بیشتر بهانه است و دلیل قانع کننده ای برای اعتصاب صنفی رانندگان اتوبوسرانی وجود ندارد.
علیرضا بچاری از پرداخت بخشی از مطالبات رانندگان به پیمانکار به مبلغ یک میلیارد ریال طی روز گذشته خبر داد و اظهار داشت:مشکلی نیز در موضوع پرداخت حق بیمه رانندگان نیست و تمامی هزینه ها در این زمینه به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شد.
وی افزود: از دو روز گذشته بازرسی های ویژه ای از سوی اتوبوسرانی برای کنترل درآمدهای سیستم کارت بلیت در حال انجام است و بیشتر به نظر می رسد معترضان از این بابت نگران هستند.
بچاری افزود:از اردیبهشت ماه سالجاری طرح کارت بلیت در ناوگان اتوبوسرانی در راستای جمع آوری کرایه به شکل الکترونیکی انجام شد، ولی برخی رانندگان همچنان اقدام به دریافت وجه نقد از مسافران می کنند.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی آبادان گفت:در تلاشیم با استفاده از کارت بلیت علاوه بر افزایش درآمدهای اتوبوسرانی حقوق رانندگان نیز طبق موعد مقرر پرداخت شود تا مشکلی در تامین منابع مالی و حقوق آنها نداشته باشیم.
۵۰ سال پیش نخستین خط اتوبوسرانی آبادان کار خود را در شهر آغاز کرد. ایرنا/**

** عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • حقوق بچاری رو چند ماه ندید ببینیم چطور اعتراض میکنه.... مسولی که میترسه از کارکنانش دفاع کنه خیانت کار به ابادان محسوب میشه.....