آبادانی‌ها و معضل متکدیان سرگردان در شهر/ منطقه آزاد اروند برای حفظ آبرو این مشکل را حل کند

عصر جنوب/ asrejonoob.ir:گداهای سرگردان از کجا به آبادان می‌آیند؟ چندی پیش شهرداری آبادان در اقدامی طرح جمع‌آوری متکدیان را از سطح خیابان‌های شهرستان به اجرا در آورده بود که مشخص نیست…

چرا پس از گذشت بیش از یک ماه از آغاز این طرح، هنوز تغییری در ادامه روند حضور این افراد در سطح خیابان‌های شهر ایجاد نشده است.افرادی که مشخصاً از استان‌های دیگر، با پوشش محلی و گویش‌های مشخص که عمدتاً این افراد زن هستند و معمولاً کودکی را نیز در بغل دارند به راحتی در خیابان‌های آبادان مشغول تکدی‌گری بوده‌اند.

گاها دیده شده که این متکدیان توسط فردی هدایت شده و اغلب این افراد در سایر نقاط شهر با یکدیگر ارتباط و یا آشنایی دارند و مشخص است که این حضور به‌صورت گروهی و متمرکز صورت می‌گیرد.
در مواردی نیز برخی «کودکان کار» بر سر چهارراه‌های دیده می‌شوند که به‌صورت شیفتی اقدام به تکدی‌گری می‌کنند نگارنده به عنوان شاهد این ماجرا بارها مشاهده کرده که این کودکان از رهگذران زمان را سئوال کرده و از به درازا کسیده شدن شیفت کاری خود گلایه داشته‌اند!

در ابتدای اجرای طرح جمع‌آوری متکدیان، حضور این افراد گرچه کمرنگ جلوه می‌داد، اما تکدی‌گران باقیمانده در شهر، همان متکدیان همیشگی و به‌اصطلاح بومی شهر آبادان بودند که همچنان بر سر مکان کاسبی خود حضور داشتند که به‌نوعی می‌توان این طرح را طرح بومی‌سازی متکدیان شهر آبادان نامید.

در این موضع که متکدیان به‌اصطلاح بومی آبادان در صورت جمع‌آوری راهی برای امرار امورات روزنامه خود نخواهند داشت شکی نیست، و اینکه شهرداری آبادان نیز متولی ساماندهی این افراد نیست ایضاً، اما در این خصوص خلاء یک کارگروه برای برچیدن این معضل به‌شدت احساس می‌شود که مشخصاً تعلل و کم‌توجهی فرمانداری آبادان به‌عنوان نهاد تصمیم‌گیری، نظارت و اجرا بسیار مشهود است.

موضوعی که باعث این نگارش شده است، پیدایش دوباره متکدیان غیربومی از شهرهای مورد اشاره است که مورد تأکید شهروندان نیز بوده و خواستار پیگیری این معضل هستند.

خبرگزاری فارس استان خوزستان نسبت به بررسی و پیگیری این موضع اهتمام خواهد ورزید و در گزارش‌های بعدی نظرات و عملکرد مسئولان امر در ارگان‌های مرتبط با این موضوع را در اختیار مخاطبان خواهد گذاشت.

** عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.