نائب رئیس شورای شهر آبادان: شهرداری ۷۰ میلیارد تومان بدهی دارد/ پروژه‌ها خوابیده‌اند/ شهردار در سرجایش نیست

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: نائب رئیس شورای اسلامی شهر آبادان هم اکنون شهرداری آبادان با بدهی ۷۰ میلیارد تومانی مواجه است و باید راهکاری برای حل این مشکل پیدا کرد.

به گزارش مهر، عبدالحسین مکوندی شامگاه یکشنبه در جلسه علنی شورای شهر آبادان اظهار کرد: به عنوان رئیس کمیسیون عمران همه موارد را رصد کرده‌ام و به چشم خود دیدم پروژه‌ها خوابیده‌اند و هیچ کاری به لحاظ فنی انجام نمی‌شود.

وی با اشاره به کاهش اعتبارات سال جاری شهرداری آبادان از ۲۲۰ میلیارد تومان به ۱۳۰ میلیارد تومان اظهار کرد: از یک سو شهردار مدعی است که سازمانهای شهرداری طرف انجام پروژه‌ها هستند و از سوی دیگر نیز سازمان‌ها مدعی‌اند که شهرداری باید مدیریت کند. ما در این میان بلاتکلیف مانده‌ایم که طرف حساب ما چه کسی است.

مکوندی تصریح کرد: در یک مقطع زمانی بسیاری از پروژه‌ها کلید خورد که دلیلش را هم نمی‌دانیم اما اکنون پولی برای انجام پروژه‌ها داده نمی‌شود و همه مسکوت مانده‌اند.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر آبادان گفت: پارک بانوان پس از گذشت دو سال از شروع به کار، اکنون تنها در حد یک دیوار احداث شده باقی مانده است و سوله مربوطه به آن نیز بخشی از کارش انجام شده و مابقی در رکود قرار دارد. پارک منازل صدا و سیما، پروژه تعریض خیابان سیکلین (با هدف کاهش بار ترافیکی این منطقه) و ادامه بلوار ساحلی از دیگر پروژه‌های مسکوت مانده است که می‌طلبد تا شهردار آبادان برای فعال سازی آن امور را پیگیری و اجرایی کند.

وی ضمن گلایه از عدم همکاری گروه مدیران زیر مجموعه شهرداری اظهار کرد: آنان از ترس بریده شدن نانشان با اعضای شورای شهر به درستی همکاری نمی‌کنند و اطلاعات لازم را در اختیار ما قرار نمی‌دهند.

وی اظهار کرد: پس از حدود ۶ سال کارکردن شهرداری در این شهر نباید در جایی مانند خیابان امام در اثر کمترین بارندگی آبگرفتگی مشاهده کنیم، آبادان در وضعیتهای مختلف شکل مناسبی ندارد و شکل و شرایط زندگی مردم نامناسب است. نمی‌گوییم شهردار کار نکرده اما تنها کار شاخص وی پل امام رضا بود و به جز آن چیز دیگری در طول این شش سال از وی ندیدیم، ما باید جوابگوی مردم باشیم، اگر هم تاکنون کاری انجام شده طبق طرح تفضیلی بوده و هیچ کار شاخص دیگری همچون زیرگذر، روگذر و یا غیرهم سطح و غیره انجام نشده است.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر آبادان تصریح کرد: برخی از اقدامات یک طرفه و بدون مشورت شهردار، صورت گرفت که از جمله آن می‌توان به ساخت المان آیت الله جمی اشاره کرد که به رغم صرف ۸۰ میلیون تومان اعتبار به دلیل اعتراض خانواده ایشان سر از انبار شهرداری در آورد. موضوع ساخت تندیس غلامحسین مظلومی و نامگذاری استادیوم شهرداری در منطقه ذوالفقاری به نام مظلومی نیز که داستانی دیگر دارد. شهردار در این موارد نظر شورا برایش مهم نبود و خودش برید و خودش هم دوخت.

مکوندی با اشاره به قرار ساخت پارک خلیج فارس با مشارکت مالی سازمان منطقه آزاد اروند یادآور شد: به رغم واریز اعتبار مورد نیاز از سوی سازمان منطقه آزاد، این طرح با پنج درصد پیشرفت فیزیکی مسکوت ماند زیرا بنا به تصمیم فرماندار قرار شد تا اعتبار تخصیصی برای زیباسازی شهر هزینه شود و معلوم نیست که چرا کسی این موضوع را پیگیری و به سرانجام نرساند.

وی افزود: از سوی سازمان منطقه آزاد اروند مبلغ دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار برای بهبود وضعیت ناوگان اتوبوسرانی داده شد اما تنها ۳۵۰ میلیون تومان از آن پول بابت تعمیر اتوبوس‌ها پرداخت شد و مابقی پول هنوز به سیستم اتوبوسرانی تزریق نشده است. سازمان اتوبوسرانی برای خرید برخی لوازم مورد نیاز برای تعمیرات مزایده‌ای را با حضور تمامی مسئولان شهرداری و حراست انجام داده، پیمانکاری را به کار گرفته اما تاکنون پول‌اش را نداده است.

وی همچنین با اشاره به وجود کمیسیونی تحت عنوان شورای نامگذاری اظهار کرد: متاسفانه به کرات می‌بینیم که بخشهای مختلفی از شهر به خصوص پارک‌ها و برخی از خیابان‌ها و بلوار‌ها به طور سلیقه‌ای نامگذاری می‌شوند و عملا سیستم شورای نامگذاری نادیده گرفته می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به بلوارهای شهید صیاد شیرازی و هسته‌ای اشاره کرد که هیچ سنخیتی با شهر آبادان ندارد.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر آبادان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: طبق برآورد و گزارش ارائه شده، بدهی شهرداری به پیمانکاران، بازار و برخی ادارات سطح شهر ۷۰ میلیارد تومان است.

مکوندی افزود: به رغم انجام نشست‌ها با روسای شعب دوگانه تامین اجتماعی و نوشتن صورت جلسه و تقبل تعهدات اما به طور عملی هیچ اتفاقی پس از آن اتفاق نمی‌افتد، کارکنان سازمان آتش نشانی هشت ماه است که بیمه جاریشان پرداخت نشده، بیمه کارکنان سازمان پارک‌ها نیز به روز نیست و به تعویق افتاده، بیمه کارکنان شهرداری نیز اکنون شش ماه است پرداخت نشده به زبان ساده در شهرداری و سازمانهای تابع هیچ بیمه‌ای به روز نیست.

وی اظهار کرد: تامین اجتماعی اعلام کرده که بدهی شهرداری شاید ۱۲ میلیارد تومان باشد اما هشت میلیارد آن مربوط به جرایم دیرکرد آن است، اگر چه شاید بدهی برخی مناطق شهرداری به طور ماهانه ۳۰۰ یا ۴۰۰ میلیون تومان باشد اما به دلیل عدم پرداخت به طور ماهانه به این مبلغ افزوده می‌شود و معلوم نیست که چه کسی می‌خواهد این وضعیت را مدیریت کند.

مکوندی با اشاره به احداث ساختمان نمایشگاه شهرداری در ابتدای جاده آبادان – اهواز یادآور شد: متاسفانه به دلیل عدم انجام کار کار‌شناسی و بررسی نشدن امور به طور اصولی و تعبیه نشدن محلی برای دفع آبهای سطحی، با اندک بارندگی کف این سالن را آب می‌گیرد.

موضوع تردد‌های مکرر شهردار آبادان به اهواز از دیگر موارد مورد انتقاد مکوندی بود که گفت: شهردار اگر هم در شهر باشد اما در شهرداری حضور ندارد. مردم به دفتر وی مراجعه می‌کنند اما او را نمی‌بینند. از بابت حرفهایی که می‌زنم از کسی امتیازی نمی‌خواهم اما شهردار اگر هم در شهر است اما به بهانه‌های مختلف در سرجایش نیست.

** عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.