عضو شورای شهر: پروژه‌های شهرداری مسکوت مانده و شهردار آبادان دچار بی‌انگیزگی شده است

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: عضو شورای شهر آبادان از بی‌انگیزگی شهردار آبادان برای اداره امور انتقاد کرد و خواستار ادای توضیحات در خصوص مسکوت ماندن پروژه‌های شهرداری آبادان شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، عبدالحسین مکوندی عصر امروز در نشست علنی شورای شهر آبادان با طرح سؤال و ابهامات به وجود آمده در خصوص شهرداری آبادان، اظهار کرد: مردم در مقابل رأی‌هایی که به اعضای شورا داده‌اند خواسته‌هایی نیز از این اعضا دارند که باید آن‌ها را عنوان کرد.

وی ادامه داد: شهردار آبادان مدتی است که نبض کار را رها کرده است و در محل کار خود حضور کم‌رنگی دارد، در این خصوص مردم نیز خواسته‌ها و سؤالاتی دارند.

عضو شورای شهر آبادان تصریح کرد: اینکه برخی اعضای شورای شهر در زمانی از شهردار آبادان حمایت می‌کردند دلیل بر آن نیست که همیشه و تحت هر شرایطی باید از وی حمایت کرد، شهردار آبادان تا پیش از فرآیند ثبت نام برای کاندیداتوری انتخابات مجلس شورای اسلامی به عنوان یک شهردار توانمند و خوب کار خود را به نحو احسن انجام می‌داد، اما پس از عدم توفیق وی برای حضور در عرصه انتخابات، عملاً عدم حضور وی را در سازمان مرتبط شاهد هستیم و شهردار آبادان دچار بی‌انگیزگی شده است و کمتر در شهر و محل کار خود حضور دارد.

* کارکنان شهرداری مدیریت نمی‌شوند

مکوندی افزود: در حال حاضر از سوی مردم و کارکنان شهرداری بر روی شورای شهر آبادان فشارهایی وجود دارد مبنی بر اینکه شهردار شهر در محل کار خود حضور نداشته و مدیران این ارگان نیز کارایی مثبتی ندارند چرا که کسی برای هماهنگ کردن آنان بر سر کار نیست.

* شهردار آبادان دچار بی‌انگیزگی شده است

وی تأکید کرد: پس از این قضایا و عدم ثبت‌نام شهردار برای کاندیداتوری انتخابات مجلس، اعضای شورا اعم از موافق و مخالف شهردار، با وی نشستی داشتند و توافقاتی مبنی بر جدی گرفتن کار شهرداری داشته‌اند و قرار بود شخص شهردار آبادان با جدیت به کار خود ادامه دهد، ولی متأسفانه همچنان شاهد حضور کمرنگ «شیرازی» به‌عنوان شهردار آبادان در محل کار خود هستیم.

عضو شورای شهر آبادان یادآور شد: از جمله اقداماتی که توسط شهردار آبادان مورد ابهام است می‌توان به عدم حضور وی در شهرداری و محل کار اشاره کرد که در این خصوص عنوان می‌شود شهردار آبادان به دنبال دریافت بودجه و یا در جلسات حضور دارد که ما در عمل چنین موردی را مشاهده نکرده‌ایم.

مکوندی اشاره کرد: منطقه آزاد اروند تاکنون بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال بابت ساخت پارک خلیج فارس به شهرداری آبادان بودجه واگذار کرده، اما این پروژه پس از گذشت ۶ ماه کمتر از پنج درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و مشخص نیست این بودجه صرف چه اموری شده است.

* پروژه‌هایی که مسکوت مانده است

وی عنوان کرد: همچنین خریدهای شهرداری آبادان از مکان نامعلومی صورت می‌پذیرد و در خصوص موضوع پرداخت به پیمانکاران سلیقه‌ای عمل شده و روند ثابتی وجود ندارد، هر کس هر مبلغی را به دلخواه به حساب پیمانکاران واریز می‌کند.

این مسئول گفت: تعطیلی کلیه پروژه‌های شهرداری آبادان نیز از دیگر قصورات شهردار است، به‌ طوری که از افتتاح پارک‌های محلی به‌عنوان پروژه نام‌برده می‌شود در حالی که این کارها جزو امورات روزمره هر شهرداری به شمار می‌رود.

مکوندی اضافه کرد: از جمله پروژه‌هایی که مسکوت مانده می‌توان به فرهنگسرا، پارک خلیج‌فارس، ساختمان شورای شهر و استادیوم ورزشی اشاره کرد که بودجه آن نیز تأمین و به شهرداری اعطا گردیده، اما انجام آن از یک مراسم کلنگ‌زنی فراتر نرفته است.

* عدم پرداخت حق بیمه کارکنان

عضو شورای شهر آبادان با اشاره به بحث بیمه پرسنل خاطرنشان کرد: بیمه کارکنان شهرداری نیز یکی از دغدغه‌های اصلی شهرداری به شمار می‌رود و در حوزه کارکنان آتش‌نشانی که با خطرات زیادی مواجه هستند، مشکل عدم پرداخت حق بیمه کارکنان به‌ شدت احساس می‌شود، چرا که حق بیمه کارکنان سازمان آتش‌نشانی مدت هشت ماه است که پرداخت نشده است.

وی اظهار کرد: در طرح ساماندهی دست‌فروشان نیز هرگاه این طرح به مرحله اجرا می‌رسد به سرعت متوقف شده و از ادامه باز می‌ماند.

* حیف و میل اعتبارات

مکوندی گفت: موضوع احداث پارک‌های غیراستاندارد و بدون زیرساخت نیز از دیگر معضلات موجود در شهرداری آبادان به شمار می‌رود، همچون پارک دوم مهر که بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال برای فضای سبز آن هزینه شد اما در حال حاضر مشابه با یک برهوت شده است.

عضو شورای شهر آبادان در پایان یادآور شد: بحث واگذاری اسکله شهرداری آبادان به اداره بنادر و کشتیرانی نیز بدون هماهنگی شورا انجام گرفته که باید در این خصوص توضیحات لازم ادا شود.

** عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.