درخشش رزمی‌کاران آبادانی در عرصه بین‌المللی/ آبادان میزبان ۴ رشته ورزشی در کشور

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: پیمان ادیبی امروز در گفت‌وگو با فارس از میزبانی این شهرستان برای برگزاری چهار مسابقه در سطح استان خوزستان و کشور خبر داد و اظهار کرد: چهار دوره مسابقه شامل؛ قهرمانی سوارکاری کورس کشور، جت اسکی کشوری، قهرمانی سوارکاری کورس استانی و زیبایی اسب اصیل عرب استان است.

وی افزود: مسابقات سوارکاری قهرمانی کورس کشور به مدت سه هفته از نیمه دوم دی‌ماه آغاز و تا بهمن ماه امسال ادامه دارد.

رئیس اداره ورزش و جوانان آبادان با اشاره به برگزاری مسابقات سوارکاری در محل پیست سوارکاری دیری فارم اضافه کرد: مسابقات سوارکاری قهرمانی کورس استان خوزستان نیز بهمن‌ماه سال جاری و به مدت یک هفته برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: مسابقه قهرمانی زیبایی اسب اصیل نیز به مدت یک هفته از اواخر اسفندماه امسال آغاز و تا اوایل فروردین ماه سال آینده (ایام نوروز) ادامه خواهد داشت.

رئیس اداره ورزش و جوانان آبادان با بیان اینکه مسابقات قهرمانی زیبایی اسب اصیل در محل باشگاه سوارکاری آبادان برگزار می‌شود، یادآور شد: در صورت بروز احتمالی باران، مسابقات در محل نمایشگاه دائمی بین‌المللی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود.

ادیبی در خصوص تفاوت مسابقات قهرمانی سوارکاری کشوری و استانی گفت: در مسابقات کشوری نیازی به برگزاری مسابقات انتخابی نیست و تمام افراد می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند و اسب‌های داغدار(دارای شناسنامه) خود را که به عنوان امتیاز محسوب می‌شود در این مسابقات شرکت دهند.

وی افزود: همچنین برای نخستین بار مسابقات جت اسکی قهرمانی کشوری در خوزستان و در شهر آبادان برگزار خواهد شد.

رئیس اداره ورزش و جوانان آبادان عنوان کرد: این مسابقات ۱۸ دی‌ماه امسال و در دو بخش استقامتی(در محل اروند صغیر) و اسلالوم (در محل دریاچه بریم) برگزار می‌شود.

به گفته ادیبی، همکاری و همرای منطقه آزاد اروند، شرکت پالایش نفت آبادان، اداره ورزش و جوانان و فدراسیون‌های سوارکاری کشور و استان خوزستان و انجمن جت اسکی کشور زمینه‌ساز برگزاری این مسابقات شده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان آبادان گفت: رزمی کاران آبادانی با کسب پنج مدال رنگارنگ در مسابقات بین‌المللی خوش درخشیدند.

 ادیبی با اشاره به برگزاری هفتمین دوره تورنمنت بین‌المللی هنرهای رزمی سال ۲۰۱۵ در تهران (۲۵ تا ۲۷ آذرماه امسال) اظهار کرد: ۱۸ کشور با حضور در این رقابت‌ها با یکدیگر به رقابت پرداختند.

وی افزود: از آبادان نیز شش ورزشکار در این رقابت‌ها حاضر شدند که حاصل آن کسب دو مدال طلا، یک نقره و دو برنز بود.

رئیس اداره ورزش و جوانان آبادان تصریح کرد: «محمد امیری‌نسب» در استایل هنرهای فردی و «محمد امانی امینی‌پور» نیز در استایل لایت کنتاک هر مقام نخست را به دست آوردند و طلایی شدند.

ادیبی یادآور شد: «نیما عبدالشاهی» نیز در استایل هنرهای فردی مدال نقره و در بخش استایل لوکیک مدال برنز را از آن خود کرد و «محمدامین یازع» نیز جایگاه سوم و مدال برنز بخش استایل لوکیک را به دست آورد.

وی با بیان اینکه «محمد امیری» سرپرستی تیم شش نفره آبادان را در این مسابقات بر عهده داشت، عنوان کرد: در این رقابت‌ها «سید هاشم افضلی» نیز به عنوان داور حضور پیدا کرد.

*کسب عنوان توسط جودوکاران آبادانی در رقابت‌های قهرمانی استان

رئیس اداره ورزش و جوانان آبادان در بخش دیگری از سخنان خود از کسب عناوین مختلف جودوکاران آبادانی در مسابقات قهرمانی استان، انتخابی تیم خوزستان خبر داد.

ادیبی با اشاره به برگزاری این مسابقات در رده سنی بزرگسالان و در شهر اهواز گفت: در این دوره از مسابقات تیم آبادان با هفت ورزشکار در شش وزن با سایر ورزشکاران از سطح استان خوزستان رقابت کردند.

وی افزود: «مازیار سخن‌سنج» در وزن -۷۳ کیلوگرم موفق به کسب مدال برنز و مقام سومی این رقابت‌ها شد.

رئیس اداره ورزش و جوانان آبادان در پایان بیان کرد: در وزن -۹۰ کیلوگرم «محمد جعفری» نیز مدال برنز گرفت.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.