بودجه شهرداری آبادان کاهش می‌یابد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: شهردار آبادان گفت: مبلغ بودجه امسال شهرداری آبادان را از ۲۰۰ میلیارد به ۱۳۰ میلیارد تومان یعنی ۳۵ درصد کاهش می‌دهیم.

جلسه علنی شورای اسلامی شهر آبادان در سالن جلسات ساختمان این شورا و با حضور شهردار آبادان برگزار شد.

عبدالحسین مکوندی رئیس شورای شهرآبادان در این جلسه اظهار داشت: از شهردار آبادان دعوت کردیم تا درباره عملکردِ مالی شهرداری از اول سال تا به امروز توضیحاتی داده و همچنین میزان اعتبارات جذب‌شده و نحوه عملکرد هزینه‌ها را برای اعضای شورا تشریح کند.

محمود رضا شیرازی شهردار آبادان که با ۹۸ دقیقه تأخیر در این جلسه حاضر شد با بیان اینکه بودجه شهرداری آبادان در سال گذشته ۱۱۹ میلیارد تومان بسته شد، عنوان کرد: بودجه سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳ با افزایش دو برابری مواجه شد.

وی گفت: بودجه امسال را بر مبنای کمک مالی سازمان منطقه آزاد اروند ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام کردیم اما این سازمان ترجیح داد کمک‌های مالی خود را به‌جای شهرداری به‌طور مستقیم به سازمان‌های وابسته پرداخت کند.

شیرازی بیان کرد: سازمان منطقه آزاد اروند با سازمان‌های زیر نظر شهرداری مانند عمران و اتوبوس‌رانی در ارتباط است و به‌طور مستقیم هزینه‌ها را به‌حساب این سازمان‌ها واریز می‌کند.

شهردار آبادان افزود: بر همین اساس مبلغ بودجه را از ۲۰۰ میلیارد به ۱۳۰ میلیارد تومان یعنی ۳۵ درصد کاهش می‌دهیم که البته این مبلغ ۱۳۰ میلیارد نیز نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته است.

شیرازی گفت: بر اساس بودجه ۱۳۰ میلیارد تومانی امسال ۲۸ پروژه از پروژه‌های تعریف‌شده را حذف کردیم و تلاش می‌کنیم تا پایان سال تمام اعتبارات لازم را جذب کنیم.

وی در ادامه جلسه گزارشی از جزئیات و مبالغ عملکرد مالی شهرداری آبادان در ۸ ماهه اول سال ۹۴ را ارائه داد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.