رایزنی برای دفن دو حاجی آبادانی در نجف و مکه

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: رایزنی برای دفن دو حاجی آبادانی در نجف و مکهفرماندار آبادان گفت: بر اساس وصیت دو حاجی متوفی آبادان مبنی بر دفن آنها در مکه و نجف، حج و زیارت خوزستان در حال رایزنی برای انجام این کار است.

عزیزالله شهبازی اظهار کرد: صبح امروز هیئتی متشکل از رئیس رادیو قرآن و مرکز پژوهش های قرآنی اوقاف کشور از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد به منظور دلجویی، همدردی و همچنین عرض تسلیت به خانواده قاریان متوفی در حادثه منا وارد شهرستان آبادان شدند.

وی افزود: نماینده استاندار خوزستان و حج و زیارت استان در قالب یک ستاد در فرودگاه مهرآباد مستقر شده و همچنان به انتظار ورود حجاج متوفی استان هستند. امروز پروازی از سمت جده وارد فرودگاه مهرآباد می شود که در این پرواز ۸۰ نفر از حجاج متوفی وارد کشور می شوند.

فرماندار ویژه آبادان تصریح کرد: خوزستان در حادثه منا هفت نفر از حاجیان خود را از دست داده ولی تا کنون هیچ کدام از پیکرها وارد استان نشده اند. در حال حاضر تمامی اقشار و اهالی شهر و روستاهای آبادان عزادار بوده و منتظر ورود پیکر حجاج هستند.

شهبازی بیان کرد: تا کنون حدود سه بار به همراه اعضای شورای تأمین استان، ناصر حویزاوی مدیرکل حج و زیارت خوزستان و نماینده ولی فقیه در استان با خانواده حجاج آبادانی دیدار کردیم. روز گذشته هم مراسم با شکوهی به دعوت فرمانداری و امام جمعه در این شهرستان برگزار شده و نماینده ولی فقیه هم در این مراسم حضور داشت.

وی عنوان کرد: در جوار گلزار شهدا مکانی برای دفن حجاج متوفی آبادان در نظر گرفته شده ولی رضایت را به خانواده ها سپردیم. هرچند که قبور برای آنها جانمایی شده بر اساس اعلام ورثه عبدالستار شنیور نصاری مبنی بر دفن متوفی در مکه اداره کل حج و زیارت خوزستان در حال رایزنی با سازمان حج و زیارت برای دفن وی در مکه است.

فرماندار ویژه آبادان ادامه داد: بر اساس اعلام خانواده حسین بیت غانم دیگر حاجی فوت شده از آبادان مبنی بر دفن وی در نجف، اداره کل حج و زیارت خوزستان در حال رایزنی های لازم است. همچنین با تأکید استاندار کارهای بیمه حجاج متوفی انجام شده و قطعا دولت در کنار خانواده این عزیزان بوده و تا کنون از هیچ کوششی دریغ نشده و نخواهد شد.

شهبازی یادآور شد: شرایط برای استقبال از پیکرهای جان باختگان فاجعه منا در خوزستان و به ویژه آبادان به خوبی فراهم شده است. اقدامات پشتیبانی و جانبی هم انجام شده تا تمام کسانی که برای استقبال وارد شهرستان آبادان می شوند، آرامش خاطر داشته باشند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.