دوگانگی در اداره شهرهای آبادان و خرمشهر

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: نماینده مردم خرمشهر و مینوشهر در مجلس گفت: در حال حاضر شاهد دوگانگی در آبادان و خرمشهر هستیم در صورتی که باید قوانین مناطق آزاد در این دو شهر اعمال شود و حد میانه قرار گرفتن تحت نظر وزارت کشور و مناطق آزاد بی‌معنا است.

عبدالله سامری در جلسه شورای آموزش و پرورش خرمشهر، در سالن شهید دورقی فرمانداری این شهر، اظهار کرد: با وجود اینکه مدارس در مناطق آزاد از مالیات بر ارزش افزوده معاف هستند اما بخشی از هزینه‌ها درج شده در قبوض مدارس خرمشهر و آبادان مربوط به هزینه مالیات بر ارزش افزوده است.

وی از رایزنی با جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در رابطه با حذف این مالیات خبر داد و گفت: با جهانگیری در این خصوص صحبت شد و وی نیز نظر موافق خود را در این راستا اعلام کرد.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس از نمایندگان آبادان نیز همراهی برای تحقق این امر را خواستار شد و تاکید کرد: حذف این میزان ارزش افزوده، تاثیر بسیاری در کاهش هزینه‌های محول شده به مدارس دارد.

وی همچنین از پیگیری برای حذف مالیات حقوق معلمان منطقه اروند خبر داد.

سامری در ادامه با اشاره به تعریف سرانه به آموزش و پروش از سوی سازمان منطقه آزاد اروند، اظهار کرد: این رقم در برابر عوارض دریافتی این سازمان رقمی ناچیز است.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی از کم کاری سازمان منطقه آزاد اروند در مناطق تحت پوشش خود ظرف مدت ده ساله حضور در منطقه انتقاد کرد و گفت: مینوشهر مرکز سازمان منطقه آزاد اروند ظرف مدت ده ساله حضور این سازمان بوده اما چرا باید وضعیت این منطقه به گونه‌ای باشد که به خیرین برای احیای آموزش و پروش آن متوسل شد.

وی اضافه کرد: حرکت‌های اخیر مشاهده شده از این سازمان نیز نتیجه اجرای طرح تحقیق و تفحص است چرا که بودجه‌های انحرافی در قوه قضاییه تخلف محض محسوب می‌شود.

سامری مناطق آزاد را فرصتی مغتنم برای توسعه منطقه دانست و از رئیس جمهور برای اعلام خرمشهر و آبادان به عنوان منطقه آزاد تشکر کرد و در ادامه متذکر شد: در این مناطق نوعی تضاد حکمفرما است چرا که در صورت منطقه آزاد بودن باید قوانین مناطق آزاد اعمال شود و حد میانه قرار گرفتن تحت نظر وزارت کشور و مناطق آزاد بی‌معنا است.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس در ادامه حضور برخی دانش آموزان اهوازی در مدارس کارون در حوزه خرمشهر را مایه تاسف دانست و گفت: انتخاب این دانش آموزان امری دردناک است و جای بسی تامل است که به چه علت در خوزستان که در منابع مختلف حاصلخیر بوده و دارای رتبه دوم در میان استان‌های کشور از لحاظ منابع است، امروز باید موارد آموزشی در آن لحاظ نشده تا دانش آموزان مجبور به این انتخاب شوند و این نخستین انتقاد به آموزش و پرورش استان خوزستان است.

سامری در پایان وضعیت نامناسب مدارس حاشیه شهر خرمشهر را یادآور شد و خواستار ساخت مدارس در حاشیه شهر به جای احداث آن‌ها در مرکز شهر شد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.