خطوط لوله انتقال نفت آبادان – ماهشهر بازسازی شدند

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: نقاط خوردگی خطوط لوله ۲۶ اینچ نفت کوره آبادان – ماهشهر بعد از انجام پیگ رانی هوشمند، شناسایی و بازسازی شدند.

مدیر این منطقه از تعمیر و بهسازی موفقیت آمیز نقاط خوردگی خطوط لوله آبادان – ماهشهر خبر داد و گفت: این خط ظرفیت انتقال حدود دویست هزار بشکه نفت کوره از پالایشگاه آبادان به بندر صادراتی ماهشهر را دارد.

کیهان پور در اشاره به عوامل اصلی ایجاد خوردگی این خطوط اظهار داشت: وضعیت خاک منطقه ، بالا بودن سطح آب های زیر زمینی و حرارت بالای نفت کوره انتقالی از فاکتورهای اصلی خوردگی خطوط لوله هستند که با بهره گیری از تکنولوژی به روز همچون پیگرانی ها سیستم حفاظتی کاتدیک و پوشش مناسب و با حضور به موقع نیروهای اجرایی در راستای پایش خطوط، تا حد بسیار زیادی از خوردگی خطوط لوله در منطقه خوزستان جلوگیری شده است.

شایان ذکر است از ابتدای سال جاری تاکنون پوشش خط لوله ۳۰ اینچ اهواز- ری در محدوده اهواز/ عبدالخان ، تقویت نقاط خوردگی خط لوله ۱۶ اینچ اهواز – سبزآب ،ترمیم و بازسازی خط لوله ۱۲ اینچ آبادان – اهواز و انجام پیگرانی هوشمند خطوط ازدیگر اقدامات این منطقه در راستای تقویت خطوط لوله و تداوم و پایداری انتقال نفت خام و فرآورده های نفتی بوده است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.