هشدار هواشناسی به مردم خوزستان: تا حد امکان از خانه خارج نشوید/ رطوبت ماهشهر ۹۵ درصد، گرما در آبادان ۵۰ درجه

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: رطوبت در شهرستان ماهشهر به ۹۵ درصد رسیده و در این مدت این شهرستان رکوردار رطوبت بالا بوده است.

کوروش بهادری در گفتگو با مهر اظهار کرد: امروز نیز جریانات گرم مرطوبی را داشته و برای همین هم شاهد تداوم پدیده شرجی در استان بودیم.

وی افزود: پیش بینی می شود پدیده شرجی تا اواخر این هفته یعنی روز جمعه ادامه داشته باشد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان تصریح کرد: صبح امروز رطوبت در ماهشهر به ۹۵ درصد رسیده، در هندیجان ۹۰ درصد و در اهواز هم ۹۰ درصد بود.

بهادری بیان کرد: خوشبختانه در آبادان به دلیل جریانات شمالی رطوبت تنها ۳۶ درصد و در شادگان نیز ۴۳ درصد بود.

وی عنوان کرد: در حال حاضر رطوبت نسبی در اهواز به ۳۷ درجه کاهش پیدا کرده و دمای هم اکنون هوای اهواز ۴۳ درجه و دمای احساسی نیز ۵۴ درجه است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان یادآور شد: طی ۲۴ ساعت گذشته آبادان با دمای هوای ۵۰ درجه سانتیگراد و اهواز با دمای هوای ۴۷ درجه سانتیگراد گرمترین شهرهای استان و ایذه با دمای هوای ۲۴ درجه سانتیگراد خنک ترین شهر استان بودند.

بهادری در پایان گفت: به تمامی شهروندان اهوازی و شهرهایی که میزان رطوبت در آنها بالا بوده توصیه می کنم که تا حد امکان فقط برای کارهای ضروری از خانه بیرون بیایند. همچنین سالخوردگان و کودکان هنگامی که پدیده شرجی بر هوای شهر حاکم است، از تردد در بیرون خانه خودداری کنند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.