محرم امسال از راه دریایی به عراق بروید

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مدیر بنادر و دریانوردی آبادان با بیان برنامه های این اداره برای رونق اقتصادی و اشتغال پایدار در شهرستان آبادان، گفت:با اجرای کامل برنامه های پیش بینی شده، گردشگری دریایی آبادان رونق گرفته و بندر خشک صادراتی این شهرستان نیز راه اندازی می شود .

رضا سفاری از بنادر آبادان، چوئبده و اروندکنار به عنوان بنادر دارای ظرفیت اشتغالزایی و رونق بخشی منطقه یاد کرد و گفت:پیش از این، قرار بود اراضی تانک فارم آبادان به توسعه بندر اختصاص یابد که بر اساس برنامه سازمان منطقه آزاد اروند، این اراضی به ایجاد شهر جدید و منطقه تجاری اختصاص می یابد.

وی ایجاد بندر خشک صادراتی در اراضی محدوده شطیط آبادان را از برنامه های این اداره در راستای توسعه بندر آبادان عنوان کرد و گفت:پیگیری های تحقق این مهم انجام شده است و این طرح بزودی اجرایی می شود.

در بنارد خشک، کانتینرها درست به همان شیوه جابجا می شوند که گویی جابجایی آن در بنادر دریایی صورت می گیرد.

بنادر دور، بنادر میانی، و بنادر نزدیک از انواع بنادر خشک بوده و بندر خشک می تواند فرصتی برای تحول صادرات و ایجاد اشتغال در مناطق خشک و بی آب کشور باشد.

** برنامه هایی برای رونق گردشگری دریایی

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان در ادامه سخنانش با بیان پیگیری های این اداره برای راه اندازی پایانه مسافری دریایی آبادان به بصره تا محرم ماه امسال، گفت:با راه اندازی این خط دریایی با همکاری دستگاه های مسئول، گردشگری دریایی منطقه و آسان شدن سفر دریایی در شهرستان آبادان نیز با جدیت پیگیری می شود.

مدیر بندر و دریانوردی شهرستان آبادان همچنین با بیان برنامه های این اداره برای نوسازی شناورهای چوبی و تبدیل به احسن آن، اضافه کرد:این طرح نیز با ارائه تسهیلات از سوی صندوق توسعه ملی و پیگیری وزارت راه و شهرسازی و سازمان بنادر و دریانوردی کشور محقق می شود.

بندر آبادان در جنوب غربی ایران و در شمال خلیج فارس در مختصات ۴۸ درجه و ۱۴ دقیقه طول شرقی و ۲۲ درجه و ۲۰ دقیقه عرض شمالی قرار گرفته است.

این بندر در استان خوزستان و در ۱۲۳ کیلومتری شهر اهواز در جزیره آبادان قرار گرفته است.

** افزایش میزان صادرات از بندر آبادان

سفاری تصریح کرد:سال گذشته، میزان صادرات و ورادات کالا از بنادر زیر پوشش این اداره به بیش از ۱۰۰ هزار تن رسید که این میزان، افزایش ۳۵ درصدی را در مقایسه با مدت مشابه سال قبل آن نشان می دهد.

وی، لوازم خانگی، رایانه، لاستیک، قطعات خودرو، میوه و خودرو را از کالاهایی خواند که از بنادر آبادان صادر یا وارد شد.

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان گفت: کویت، عراق و امارات کشورهایی هستند که عمده کشتی های پهلو گرفته در بندر آبادان را شکل داده اند، اگرچه کشتی هایی از کشور ترکیه نیز برای واردات و صادرات وارد این بندر شده اند.

**بندر اروندکنار، دارای توانمندی اقتصادی ویژه برای توسعه

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان در ادامه سخنانش با بیان توانمندی های منطقه از بندر اروندکنار به عنوان فرصتی طلایی برای توسعه پایدار این خطه یاد کرد و گفت:این بندر با داشتن شرایط لجستیکی و دریایی و موقعیت جغزافیایی ویژه و در صورت تامین زیرساخت ها، می تواند به یکی از بنادر استراتژیک و درآمدزای خوزستان تبدیل شود.

وجود نهرهای فراوان برای استفاده شناورها در راستای تعمیر و نگهداری و محل پارک بعد از انجام تخلیه، نزدیک ترین بندر به خلیج فارس، وجود نیروی ماهر دریانورد، داشتن دو جاده دسترسی از آبادان و وجود ایستگاه تجسس و نجات شمال خلیج فارس از مزایای بندر اروندکنار می باشد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.