ریزش ساختمان منجر به فوت کارگرآبادانی شد

رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر آبادان از فوت یک کارگر آبادانی در اثر ریزش ساختمان مخروبه در این شهر خبر داد.

خلیل جنامی در گفتگو با مهر اظهار کرد:‌ عصر روز گذشته در ساعت ۱۷:۴۵ یک کارگر آبادانی در حال تخریب ساختمانی در ارتفاع بود که به دلیل خالی کردن اطراف یکی از دیوارها آن از پایین، ستونی بتنی با ابعاد ۵۰ در ۷۰ (دولبه) بر روی کارگر فرود آمده و او در میان آوار گیر می‌کند.

وی افزود: پس از شنیدن حادثه با نائب رئیس شورای اسلامی شهر آبادان فورا به محل حادثه رفته و از نزدیک موارد را بررسی کردیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر آبادان ادامه داد: پس از فرو ریختن دیوار روی کارگر، از جرثقیل شرکت پالایش نفت آبادان برای برداشتن دیوار و تیرآهن از روی وی استفاده شد.

جنامی توضیح داد: نیروهای آتش نشانی در محل حضور یافته و تلاش‌های خود را انجام دادند. کارگر ساختمان به اورژانش بیمارستان امام خمینی منتقل شد ولی متاسفانه فوت کرد.

وی عنوان کرد: پس از بررسی محل حادثه به یکی از کارشناسان نظام مهندسی مراجعه کرده و در رابطه با تخریب ساختمان‌های فرسوده، اصولی نمودن آن و آموزش نیروهای تخریب ساختمان گفتگو کردم و مقرر شد موضوع آموزش نیروها توسط سازمان نظام مهندسی در شورای اسلامی شهر آبادان مطرح شود.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی شورای اسلامی شهر آبادان تاکید کرد: امیدواریم با آموزش نیروهای تخریب ساختمان‌های فرسوده، دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم.

جنامی با اشاره به جلوگیری از چنین حوادث مشابه، تصریح کرد: متاسفانه تخریب ساختمان‌های فرسوده در آبادان به صورت غیر اصولی صورت می‌گیرد. با شهردار منطقه یک آبادان تماس گرفتم و اعلام کردم باید برای پیشگیری از حوادث احتمالی مشابه دیگر، اقدامات لازم انجام شود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.