تداوم رطوبت و گرمای هوا در خوزستان/ رطوبت ۸۷ درصدی تنفس در شهر بندری – صنعتی ماهشهر را سخت کرد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: رطوبت ماهشهر امروز از مرز ۸۰ درجه گذشته و با رسیدن به ۸۷ درصد تنفس را برای مردم این شهر سخت کرد.

معاون هواشناسی خوزستان گفت: امروز رطوبت در ماهشهر به ۸۷ درصد رسید. در واقع پدیده شرجی امروز در بسیاری از شهرهای استان با اندازه بالا مشاهده شده است.

علیرضا غلامپور افزود: شهرهای آبادان، اهواز، ماهشهر و هندیجان دارای بیشترین میزان رطوبت در استان هستند. البته بیشترین میزان با ۸۷ درصد متعلق به شهر ماهشهر است.

وی تصریح کرد: امروز شهر آبادان شاهد رطوبت ۸۲، اهواز شاهد رطوبت ۵۱ و هندیجان نیز شاهد رطوبت ۷۸ درصدی بوده اند.

معاون هواشناسی خوزستان بیان کرد: پدیده رطوبت تا آخر این هفته جاری در خوزستان ادامه داشته و از فردا نیز در نواحی شرقی استان احتمال افزایش ابر پیش بینی می شود.

غلامپور عنوان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته امیدیه با دمای هوای ۵۰ درجه سانتیگراد گرمترین و ایذه نیز ۲۴ درجه سانتگیراد سردترین شهر استان بودند.

وی در پایان گفت: پیش بینی می شود دمای هوای اهواز امروز حداکثر به ۴۸ درجه و فردا حداقل به ۳۱ درجه سانتیگراد برسد.

رطوبت ۸۳ درصدی هوا برای دومین روز متوالی در آبادان و خرمشهر شروع شده و تا اواخر هفته در منطقه حاکم است.

ابراهیمیان رئیس اداره هواشناسی آبادان در خصوص افزایش رطوبت هوای آبادان اظهار داشت: بیشترین میزان رطوبت نسبی در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر ۸۳ درصد و کمترین آن ۱۶ درصد بوده است.

وی با بیان اینکه این وضعیت تا آخر هفته در منطقه حاکم خواهد بود افزود: تقویت زبانه کم فشار زمین و انتقال رطوبت از خلیج فارس به استان موجب شرجی شدن هوا شده است.

رئیس اداره هواشناسی آبادان هشدار داد: افراد مسن و کودکان بعلت جلوگیری از گرمازدگی کمتر از خانه خارج شوند چرا که خرماپزان و
شرجی بودن هوا با توجه به اقلیم آبادان برای تبدیل شدن محصول نخل به خارک و خرما همواره بر این مناطق حاکم است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.