روزهای سخت نخلستان های آبادان/ شوری آب معضل جدی

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر گفت: از نخلداران هیچ وقت به ویژه در بخش تأمین آب حمایت نشده و متاسفانه کشاورزان این محصول در آبادان از شوری آب رنج می برند.

سید احمد حسین فر شامگاه سه شنبه در اولین میز تخصصی خرما اظهار کرد: خرما یکی از شاخص های مهم اقتصادی منطقه بوده و فرصت های خوبی را در زمینه اشتغالزایی (بسته بندی، بی هسته کردن خرما در منازل و غیره) ایجاد کرده است.

وی افزود: صنعت خرما مثل سایر صنعت ها مظلوم واقع شده و در حقیقت کشاورزان این صنعت مورد ظلم قرار گرفته اند. از کشاورزان خرما هیچ وقت به ویژه در بخش تأمین آب حمایت نشده است.

رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر تصریح کرد: متاسفانه کشاورزان خرمای آبادان از شوری آب رنج می برند. عدم هماهنگی بین کمیته های نرخ گذاری، تولید کننده و صادر کننده نیز از دیگر مشکلات موجود در صنعت خرما هستند که نتایج مطلوبی در پی نخواهد داشت.

حسینی فر بیان کرد: امیدوارم که با برگزاری چنین جلساتی مشکلات موجود در صنعت خرما حل شود. خرمای استعمران تنها در عراق و خوزستان تولید می شود که کشور عراق با وجود جنگ امکان صادرات این محصول را ندارد.

وی ادامه داد: باید با یک مدیریت حرفه ای خرمای استعمران را با قیمت مناسب تری در بازار بین المللی به فروش برسانیم تا بلکه کمکی به کشاوران خرما داشته باشیم. این خرما به مدت پنج سال هم قابلیت نگهداری را دارد.

وی عنوان کرد: قبول داریم که قیمت خرمای استعمران در بازار بین المللی از آن چیزی که باید باشد، کمتر است ولی باید این مشکل را مدیریت صحیح حل کرد. باید اقدامات لازم را در زمینه مکانیزه شدن صنعت خرما در خوزستان انجام دهیم.

مهر/

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.