کاظمی نژاد: پرونده استعفای شهردار آبادان در شورای حل اختلاف بررسی می شود

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری خوزستان گفت: پرونده مطرح نشدن استعفای شهردار آبادان در جلسات شورای اسلامی این شهر، در شورای حل اختلاف استان طرح و بررسی می شود.

پیمان کاظمی نژاد به ایرنا گفت: در پی اعتراض محمودرضا شیرازی شهردار آبادان، به مساله طرح نشدن استعفایش در شورای اسلامی این شهر ، با وزارت کشور مکاتبه ای انجام و از مدیرکل شوراهای وزارت کشور استعلام شده است.

وی با اشاره به پاسخ وزارت کشور درباره دو پرسش افزود: بر اساس این نامه استعفای شهردار آبادان رسمی نبوده و تایید نشده است زیرا باید در جلسه رسمی شورای اسلامی شهر آبادان در موعد مقرر طرح می شد.

کاظمی نژاد با بیان اینکه مساله استعفای شهردار آبادان در شورای حل اختلاف استان طرح نمی شود اضافه کرد: بر همین اساس شیرازی همچنان شهردار آبادان خواهد بود و استعفای وی مورد قبول نیست.

این مقام مسئول بیان کرد: بر اساس اظهارنظر وزارت کشور درباره رسیدگی نکردن شورای اسلامی شهر به درخواست استعفای شهردار آبادان در موعد مقرر، این مساله قابل طرح در شورای حل اختلاف است.

به گفته وی، دلیل بررسی نشدن استعفای شهردار و عدم تشکیل جلسه شورای اسلامی شهر آبادان در شورای حل اختلاف استان بررسی خواهد شد.

محمودرضا شیرازی شهردار آبادان به منظور شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی استعفای خود را در زمان قانونی اعلام کرده بود.

سایت رسمی شورای اسلامی شهر آبادان گزارش داده است با وجودی که شهردار استعفای خود را تقدیم شورای شهر کرده اما تعدادی از اعضای شورای شهر گفته اند شهرداری آبادان بدهی های زیادی دارد و تا زمان تعیین تکلیف بدهی و انتصاب ها در شهرداری به استعفای شهردار رسیدگی نمی شود.

به حد نصاب نرسیدن تعداد اعضای حاضر در جلسه غیرعلنی شورای اسلامی شهر آبادان، به رغم تشکیل جلسه، نیز باعث شد درباره قبول و یا رد استعفای شهردار آبادان تصمیم گیری نشود.

در نهایت شهردار آبادان در موعد مقرر تعیین شده برای کاندیداهای مجلس، نتوانست به صورت رسمی استعفا دهد.

این اقدام شورای شهر آبادان باعث اعتراض شهردار و شکایت به شورای حل اختلاف استان شده است. شورای اسلامی شهر آبادان ۱۳ عضو دارد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.