ادامه اختلافات در شورای شهر آبادان/ عضو شورا: مسئولان ارشد شهری وساطتت کنند

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: عضو شورای شهر آبادان گفت: مسئولان ارشد شهری برای پایان دادن به اختلاف‌نظرها موجود در شورای اسلامی شهر آبادان وساطتت کنند تا مشکلات موجود رفع شود.

سید فیاض موسوی ضمن تاکید بر رفع اختلافات درونی شورای شهر آبادان اظهار کرد: حقیقت این است که کشدار شدن اختلافات کنونی به نفع شورا و شهر نیست.

وی در ادامه با اشاره به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری به نام “دولت و ملت، همدلی و همزبانی” افزود: شورا باید نسبت به تحقق منویات مقام معظم رهبری اقدام کند و شعار مقدس امسال را در سیستم و حوزه ماموریت خود اجرایی کند زیرا شوراها نقش بی بدیلی در تحقق این شعار و ایجاد وحدت و یکپارچگی در بین آحاد مردم دارند.

وی با بیان اینکه شوراهای اسلامی شهر حلقه  ارتباطی مردم و مدیران اجرایی شهرها هستند، افزود: شوراها چون ارتباط مستقیم با مردم دارند و از طرفی در اقدامات و فعالیت‌ها دخالت دارند، می‌توانند با خدمات خود باعث دلگرمی، همدلی و همزبانی بشوند.

موسوی به برگزاری دو انتخابات مهم در سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت: ‌امسال بیش از هر زمانی نیاز به همدلی و همزبانی وجود دارد و سیاست دولت نیز برگزاری باشکوه و با صلابت این دو انتخابات است و شوراها نیز می‌توانند در راستای برگزاری باشکوه این انتخابات نقش موثری ایفا کنند.

عضو شورای اسلامی شهر آبادان با بیان اینکه شوراها یکی از ارکان نظام هستند، افزود: شوراها بر اساس مفاد قانون شهرداری‌ها و قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر، بعنوان یک مرجع تصمیم گیری و نظارتی قلمداد می‌شوند و به عنوان یک مرجع ۱۰۰ درصد مردمی فعالیت می‌کنند.

وی خروج شورا از شان نظارتی خود را سرمنشأ بروز اختلافات و شکاف‌های عمیق بین سیاستگزاران و مجریان مدیریت شهری عنوان کرد و گفت: این امر نهایتا موجب محرومیت شهروندان از ارائه خدمات بهینه به آنها خواهد شد.

وی در ادامه اظهار داشت:‌ از آنجایی که شعار همدلی و همزبانی باید از خود مسئولان آغاز شود در این راستا آمادگی آن را داریم مشکلات کنونی را با همدلی و وفاق با کمک دیگر اعضا مرتفع سازیم.

موسوی اصلی‌ترین وظیفه مسئولان را خدمت به مردم عنوان کرد و افزود: قطعا برای تحقق این شعار اعضای شورا باید در ابتدا مانع از بروز اختلاف و تفرقه در بین خود باشند و ردای گرانبهای خدمت را با هیچ ردای دیگری عوض نکنند.

وی، احتمال سلب اعتماد مردم از شورا را بدترین اتفاق برای شورای چهارم خواند و گفت: باید در فضای همدلانه با یکدیگر سخن بگوییم زیرا سلب اعتماد مردم گناهی نابخشودنی است و پذیرفتنی نیست.

عضو شورای اسلامی شهر آبادان در پایان، وساطت مسئولان ارشد شهری در راستای پایان بخشیدن به اختلاف نظرها و رفع مشکل کنونی را خواستار شد.

فارس/

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.