تعداد سمن های آبادان به ۵۷ رسید

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: عزیزالله شهبازی بعدازظهر امروز در نشست هم‎اندیشی با سازمان‎های مردم نهاد در شهرستان آبادان اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا با برگزاری جلسات هم‎اندیشی، روز به روز به رسالت اصلی سازمان‎های مردم نهاد نزدیک‎تر شویم تا به این وسیله به کوچک‎تر، چابک‎تر و سریع‎تر شدن دولت کمک کرده باشیم.

وی افزود: سمن‎ها کمک می‎کنند تا دخالت مردم در سرنوشت اجتماعی خود بیشتر شده و در نتیجه دولت به وظایف اصلی‎تر و بزرگ‎تر بپردازد.

شهبازی با بیان اینکه امسال تعداد سازمان‎های مردم نهاد در آبادان به ۵۷ سازمان رسیده، تصریح کرد: بسیاری از این سمن‎ها مجوزهای خود را از اداره محیط زیست و یا ستاد مبارزه با مواد مخدر دریافت کرده‎اند اما با وجود برگزاری جلسات متعدد هنوز فاصله زیادی با اهداف مورد نظر داریم و نتایجی که انتظار داشتیم کاملا محقق نشده‎ است.

معاون استاندار خوزستان با بیان اینکه فعالیت سمن‎ها باید غیرانتفاعی و غیرسیاسی باشد، گفت: افرادی که به حوزه‎های اجتماعی ورود کرده و نهادی را تاسیس می‎کنند، آمادگی یاری رساندن به مردم و دولت را دارند.

وی در ادامه از تشکیل «خانه سازمان‎های مردم نهاد» توسط فرمانداری آبادان خبر داد و گفت: این خانه برای گردهم آمدن سازمان‎های مردم نهاد در شهرستان آبادان راه‎اندازی شده تا بتوانند با برگزاری نشست‎هایی، فعالیت‎های خود را به صورت هماهنگ و هم‎سو پیش ببرند.

شهبازی با بیان اینکه این خانه به زودی افتتاح خواهد شد، افزود: کارشناسانی از استان خوزستان و همچنین تهران دعوت خواهیم کرد تا در این نشست‎ها شرکت کنند.

فرماندار ویژه آبادان در پایان با اشاره به شعار امسال، خاطرنشان کرد: سمن‎ها مصداق اصلی شعار اصلی امسال هستند که بار سنگین و رسالت مهمی جهت تحقق شعار همدلی و همزبانی به دوش آنان است و ما مطمئنیم که به خوبی از پس آن برمی‎آیند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.