تور گردشگری دریایی نوروز در آبادان راه اندازی شد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آبادان از راه اندازی تور گردشگری دریایی ویژه نوروز در اروندرود خبر داد.

سیدشمس الدین نوربخش افزود: تور گردشگری دریایی ویژه نوروز با کشتی ایران زمین و با هدف آشنایی مردم با جاذبه های اروندرود و زندگی صیادان انجام می شود.

وی اظهار داشت:کشتی ایران زمین به طور متوسط روزانه ۱۰ سفر دریایی در اروندرود انجام می دهد که در هر سفر دریایی امکان حمل ۱۰۰ نفر مسافر را دارد.

اروندرود در جنوب غربی ایران و در مرز ایران و عراق که از همریزش رودهای دجله، فرات و سپس کارون پدید آمده است دجله و فرات پیش از پیوستن به کارون در شهر قرنه در ۳۷۵ کیلومتری جنوب بغداد به هم می پیوندند. در ازای اروندرود از قرنه تا ریزشگاه آن در خلیج فارس ۱۹۰ کیلومتر است ریزشگاه اروندرود در میان شهر ایرانی اروندکنار و شهر عراقی فاو است.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آبادان از ورود ۲۰ هزار نفر میهمان نوروزی به شهرستان آبادان خبر داد و گفت:علاوه بر مهیا شدن سه کمپ برای اسکان این مسافران هفت هتل با یک هزار تخت و دو میهمانپذیر با ۶۰ تخت به هموطنان سرویس می دهند.

وی مسجد رنگونیها،موزه،کلیسا، مدارس مهرگان، رازی و منازل شرکتی را از مکان های دیدینی آبادان نام برد.

نوربخش گفت:ساختمان موزه آبادان به عنوان یکی از مراکز دیدنی شهر آبادان متشکل از سه تالار است که در تالار اصلی آن آثار پیش از تاریخ تا دوره معاصر نمایش داده شده و تالار مردم شناسی و لباس سنتی مردم خوزستان و تالار عکس دیگر اماکن دیدنی موزه آبادان را تشکیل می دهند.

وی ادامه داد:امسال در آن آثار صنعتی نفت و مدال ها و جام های ورزشی تاریخ آبادان به نمایش گذاشته شده که مورد توجه مهمیانان و بازدیدکنندگان موزه قرار گرفته است.

بنای تاریخی موزه آبادان با الهام از معماری سنتی ایرانی به شکل گنبدی و شبیه گنبد دانیال نبی در سال ۱۳۴۰ افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت که استان خوزستان منحصر به فرد می باشد و سال ۱۳۹۳ ساختمان موزه با شماره ۳۱۱۰۵ به ثبت ملی رسید.

منبع: ایرنا/

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.