همگامی با طبیعت به جای سلطه‌گری و چیرگی بر آن؛ پروژه تولید محصول سالم در آبادان

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبادان از پروژه تولید محصول سالم در آبادان خبر داد و گفت: محصول سالم، محصولی که با حداقل استفاده از نهاده‌های شیمیایی از قبیل کود و سموم تولید می‌شود و طبق اصول کشاورزی ارگانیک باعث حفاظت منابع طبیعی من جمله خاک میشود.

شهیب زاده با بیان این مطلب افزود: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیون ریال از محل اعتبارات تملک دارایی‌های استانی و دو درصد نقت برای ۶ هکتار از نخیلات روستاهای آبادان در نظر گرفته شده که پس از تامین اعتبار قابل انجام خواهد بود.

شهیب‌زاده در بیان اهمیت این پروژه گفت: از آنجا که یکی از بزرگترین چالش‌های روبروی دولت‎ها در هزاره سوم میلادی مسئله تامین و سلامت غذای مردم است، این پروژه هر چند در سطح کم می‌تواند نوید حرکت‌های موثر بعدی در این زمینه باشد.

مراقبت‌های یک فصل زراعی کامل توسط کشاورز با راهنمایی ناظر مربوطه صورت می‌گیرد که شامل مراحل کاشت، داشت و برداشت است. سپس محصول تولید شده برای آزمایش مقدار مواد شیمیایی به اداره استاندارد فرستاده می‌شود و در صورت تایید رعایت استانداردهای تعیین شده برند سبز تولید محصول سالم به کشاورز تعلق می‌گیرد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.