ترکان در آبادان: فرودگاه کارآمد، توسعه یافته و به‌روز در اولویت سیاستگذاری‌های سازمان منطقه آزاد اروند

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: دبیر شورای عالی مناطق آزاد ویژه اقتصادی بر اولویت سیاستگذاری‌های سازمان منطقه آزاد اروند بر فرودگاه آبادان تاکید کرد.

ظهر امروز مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد ویژه اقتصادی کشور از پروژه‌های فرودگاه آبادان بازدید کرد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد ویژه اقتصادی و مشاور رئیس جمهوری در این بازدید اظهار کرد: در مناطق آزاد اقدامات خوبی در یک سال اخیر با تصمیم‌گیری کلان در دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد شکل گرفته که در منطقه آزاد اروند نیز تصمیم‌گیری و سیاستگذاری‌های مهم انجام شده که فرودگاه آبادان در اولویت این برنامه‌ها بوده است.

اکبر ترکان ادامه داد: برای مقاوم سازی در مقابل تکانه‌های بیرونی اقتصادی باید تلاش بیشتری از خود نشان دهیم.

وی در این بازدید ضمن بازدید از محل احداث ترمینال ۵ هزار مترمربعی فرودگاه آبادان با همکاری شرکت فرودگاه‌های کشور و سازمان منطقه آزاد اروند گفت: بهسازی سالن ترمینال فعلی باید تا آماده سازی ترمینال جدید انجام شود.

ترکان خاطرنشان کرد: باید به ماموریت تعریف شده مناطق آزاد ویژه اقتصادی در بندهای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توجه بیشتری شود چرا که مفاهیم کلی و چارچوب‌های اصلی فعالیت این مناطق در این سیاست‌ها تعریف شده است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد ویژه اقتصادی عنوان کرد: مناطق باید استراتژی و راهبرد مشخص در پیشبرد اهداف با استفاده از فرصت‌ها داشته باشند.

وی افزود: شناخت موانع، مشکلات و افزایش سطوح مقاومتی موجب روان شدن امور منتج به پیشرفت خواهد شد.

ترکان اضافه کرد: ارتباط و همکاری دستگاه‌های ملی نقش بسزایی در شناخت موانع و تسریع در رفع و پیشرفت منطقه دارد.

مشاور رئیس جمهوری، خواستار اجرای مفاد تفاهمنامه‌ها توسط دوطرف شد و عنوان کرد: این تفاهمنامه‌ها بر تعامل و ارتباط دستگاه‌های ملی در این منطقه تاکید دارد.

وی ادامه داد: با توجه به امتیازات ویژه مناطق آزاد جهت سرمایه‌گذاری، به یقین داشتن فرودگاه کارآمد، توسعه یافته و به‌روز، تاثیر بسیار زیادی در منظر ابتدایی در جذب سرمایه گذار، ایجاد درآمد، اشتغالزایی و رفاه مردم که پراهمیت‌ترین نتیجه مناطق آزاد است، دارد.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.