تجمع آبادانی ها در اعتراض به آلودگی هوا

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: حدود ۲۰۰ تن از مردم شهرستان آبادان، روز پنجشنبه با حضور روبروی بیمارستان امام خمینی(ره)در خیابان شهید منتظری این شهر، اقدام فوری دولت برای حل مشکلات انتشار بیش از حدمجاز ریزگردها را خواستار شدند.

حاضران در این جمع که پلاکاردها و دست نوشته هایی با موضوع آلودگی هوای خوزستان در دست داشتند، اقدام فوری و کارشناسی مسئولان کشوری و استانی برای حل مشکلات ناشی از آلودگی هوای خوزستان را خواستار شدند.

حاضران در این جمع که شعارهای ‘آب و هوای پاک، حق مسلم ماست، دولت خدمتگزار، حمایت حمایت و روحانی حمایت، حمایت، هموطن باغیرت حمایت حمایت، آبادان شهرماست هوای پاک حق ماست، اعتدال زنده باد روحانی پاینده باد،’ سر می دادند، بر حق خود مبنی بر برخورداری از هوای پاک تاکید کردند.

حاضران در این جمع، با بیان اینکه مردم استان خوزستان همیشه در دفاع از آرمان ها و دستاوردهای نظام پیشقدم بوده اند، مشکلات ناشی از جنگ تحمیلی بر مردم این استان را یادآور شده و بر پیگری همه نهادهای کشور برای رفع این مشکل تاکید کردند.

حاضران در این جمع از استان خوزستان به ویژه شهرستان های آبادان و خرمشهر به عنوان تابلوی مقاومت و ایستادگی مردم ایران یاد کردند و گفتند:از دولت نیز می خواهیم با بررسی موضوع، در خصوص رفع این مشکل تصمیم گیری کند.

حضور پلیس در کنار حاضران در این جمع محسوس بود و نیروهای پلیس نیز به تامین امنیت این تجمع اقدام کردند.

این جمع، حدود ساعت ۲۰ امشب بدون هیچ گونه مشکلی پایان یافت.

به گزارش ایرنا، انتشار بیش از حدمجاز ریزگردها در استان خوزستان، بروز مشکلات فراوانی برای مردم این استان را به همراه داشته است.

به گفته رییس اداره کل محیط زیست آبادان، میزان گرد و غبار در شهرستان آبادان در عصر پنجشنبه به بیش از دو هزار و ۳۸۳ میکروگرم بر متر مکعب معادل ۱۵ برابر حد مجاز رسید.

این مشکل، باعث تعطیلی مدارس، دانشگاه ها و ادارات شهرهای این استان طی هفته جاری و هفته گذشته شده است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی نیز هفته جاری در گفت و گوی تلفنی با عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان از وی خواست تا ضمن همکاری مستمر با کار گروه رفع آلودگی هوا در دولت، پیشنهادهای لازم را پس از مشورت با نخبگان و مدیران دستگاه ها برای مقابله با بروز و آثار این پدیده زیست محیطی ارائه دهد.

رئیس جمهوری بر ضرورت تامین و عرضه نیازهای فوری مردم از قبیل ماسک، تمهیدات امدادی و فوریت های پزشکی تاکید کرد و افزود: بایستی علاوه بر انجام اقدامات لازم در این مرحله؛ برای نیازهای پس از گرد و غبار، نظیر نظافت و خدمات شهری و همچنین غبارزدایی و حفظ محیط شهری از آلودگی ریز گرد ها نیز پیش بینی های لازم صورت گیرد.

به دستور رئیس جمهوری، کارگروه رفع آلودگی هوا در دولت به ریاست رئیس سازمان محیط زیست و حضور تعدادی از وزرا تشکیل شده و معاون اول رئیس جمهوری نیز بر روند اقدامات نظارت دارد.

روحانی همچنین دستور رسیدگی ویژه به بیماران و آسیب دیدگان را به وزارتخانه های بهداشت و کشور و دستگاه های مربوطه صادر کرد و سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز موظف شد تا اعتبارات لازم را با قید فوریت تخصیص دهد.

سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز روز گذشته در سخنانی در جمع مردم اهواز در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن با بیان اینکه از طرف رئیس جمهور و اعضای هیات دولت در این استان حضور یافته است، اظهار کرد: دولت در طول هفته گذشته چندین جلسه بحث و بررسی پیرامون وضعیت استان خوزستان تشکیل داد.

وی افزود: مقام معظم رهبری به رئیس جمهور پیرامون وضعیت استان دستور دادند و در نتیجه جلسه ای به ریاست معاون اول رئیس جمهور تشکیل و تصمیماتی گرفته شد که حضور در جمع مردم و مسئولان استان به همین دلیل است.

قاضی زاده هاشمی گفت: خوشحالم که افتخار حضور در این جمع نصیبم شده است و مردم با این اراده محکم از ارزش ها و آرمان​های انقلاب اسلامی دفاع می کنند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.