در دهه فجر انقلاب صورت می گیرد؛ بهره برداری از نیروگاه های سیکل ترکیبی خرمشهر و آبادان

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: وزارت نیرو اعلام کرد : در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی، واحدهایی از دو نیروگاه سیکل ترکیبی خرمشهر و آبادان به بهره برداری می رسد.

در این دهه،واحدهای پنج و شش بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی توسعه خرمشهر (خصوصی) به ظرفیت هر یک ۱۶۲ مگاوات (در مجموع ۳۲۴ مگاوات)، و دو واحد بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی آبادان هر یک به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات (در مجموع ۳۲۰مگاوات) به بهره برداری خواهد رسید.

همچنین پست ۴۰۰٫۱۳۲ کیلوولت جهان آرا در خرمشهر، آماده بهره برداری است که در این دهه بهره برداری از آن آغاز خواهد شد.

وزارت نیرو مجموع طرح های این وزراتخانه را که در دهه فجر بهره برداری از آن آغاز خواهد شد را چهار هزار و ۴۰۱ طرح صنعت برق اعلام کرد.

این طرح ها با سرمایه گذاری ریالی و ارزی افزون بر ۲۷ هزار میلیارد ریال و ۹۰۷٫۶ میلیون یورو در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

همزمان با ایام دهه فجر در بخش نیروگاه ها، چهار نیروگاه با هشت واحد نیروگاهی با هزینه دو هزار و ۱۲۸میلیارد ریال و ۹۰۷٫۶ میلیون یورو به بهره برداری می رسد.

در بخش برق رسانی روستایی ۲۴۵ طرح روستایی با هزینه ۲۶۰ میلیارد ریال و در بخش انرژی های تجدید پذیر ۱۶ پروژه با هزینه یک هزار و ۱۰۶ میلیارد ریال آماده بهره برداری است.

همچنین، ۹ پروژه پست ۲۳۰ کیلوولت با هزینه ۹۸۵ میلیارد ریال، هفت پروژه خط ۱۳۲ کیلوولت با هزینه ۴۵۸ میلیارد ریال، ۲۶ پروژه پست ۱۳۲ کیلوولت با هزینه یک هزار و ۴۱۷ میلیارد ریال، دو پروژه خط ۶۶ کیلوولت با هزینه ۲۵۵ میلیارد ریال، پنج پروژه خط ۶۳ کیلوولت با هزینه ۱۸۹ میلیارد ریال و ۳۶ پروژه پست ۶۳ کیلوولت با هزینه یک هزار و ۵۹۵ میلیارد ریال، از دیگر طرح های آماده بهره برداری دهه فجر امسال است .

وزارت نیرودر این گزارش آورده است،در دهه فجر امسال سه هزار و ۹۷۸ پروژه شرکت های توزیع نیروی برق با هزینه ۱۴ هزار و ۷۴۵ میلیارد ریال به بهره برداری خواهد رسید.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.