۸۸ درصد معتادان با کمک سازمان های مردم نهاد بهبود می یابند

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان با بیان اهمیت مشارکت نهادهای مردمی در تحقق اهداف جمهوری اسلامی، گفت:بر اساس آمارها، ۸۸ درصد معتادان با حمایت و کمک سازمان های غیردولتی بهبود می یابند.

عزیزالله شهبازی اشتغالزایی معتادان بهبود یافته را اصل ضروری تحقق اهداف بهبود معتادان خواند و گفت:صندوق تامین اجتماعی نیز به معتادان، هزینه ترک اعتیاد پرداخت می کند.

شهبازی با بیان ارائه آموزش های اشتغالزایی به پنج هزار معتاد از سوی سازمان فنی و حرفه ای کشور، گفت:طرح های تامین مسکن معتادان بهبود یافته نیز از سوی دولت پیگیری می شود.

معاون استاندار خوزستان همچنین از ثبت نام یک هزار و ۷۲۲ معتاد بهبود یافته در طرح مسکن مهر در ۱۶ استان کشور خبر داد و اظهار داشت:تاکنون ۷۷ نفر از معتادان بهبود یافته کشور صاحب خانه شده اند.

فرماندار ویژه آبادان همچنین با بیان اقدامات دولت در شهرستان آبادان برای مبارزه با معضل اعتیاد، از فعالیت کمیته های فرهنگی و پیشگیری، حقوقی، قضایی و انتظامی در این بخش خبر داد و گفت:تلاش می کنیم با بررسی همه جانبه موضوع، در خصوص کاهش اعتیاد و افزایش بهبودی معتادان گام برداریم.

شهبازی همچنین نقش خانواده در پیشگیری از مواد مخدر را مهم ارزیابی کرد.

از چهارم تا ۱۰ بهمن ماه به عنوان هفته مبارزه با مواد مخدر نامگذاری شده است و برنامه های دستگاه های اجرایی نظیر تمرین مبارزه با اعتیاد، جمعی آوری و معرفی معتادان از سوی این سازمان ها برگزار می شود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.